Docència

Berta Vila, Josep Eladi Baños, Cecila Elguero de Quiroz

La directora general del Instituto Montessori Internacional de Querétaro fitxa per al màster universitari en Pedagogia Montessori de la UVic

06.05.2021

La UVic-UCC i el Instituto Montessori Internacional de Querétaro (Mèxic) han signat avui un conveni de col·laboració en virtut del qual la seva directora, Cecilia Elguero de Quiroz, s’incorpora al quadre docent del màster universitari en Pedagogia Montessori que imparteix la UVic. Avui han signat l’acord el rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, i la directora general del centre.

Elguero de Quiroz, en tant que trainer de l’Associació Montessori Internacional, especialitzada en la metodologia didàctica de la Pedagogia Montessori, dirigirà i impartirà docència en el mòdul curricular de 3-6 anys, en coordinació amb la directora del màster de la UVic, la professora Berta Vila.

La col·laboració amb el Instituto Montessori Internacional de Querétaro ja fa un any que va començar, tal com ha explicat Berta Vila, i aquest acord “obre la porta a futures activitats compartides”. A més, ha afegit que “l’experiència de la professora Elguero de Quiroz dona un gran nivell de qualitat al màster”. Per la seva banda, la directora del centre mexicà ha posat de manifest “el treball enriquidor que s’ha fet fins ara, tot i la distància” i ha desitjat que l’acord “pugui donar molts fruits”.

El rector Baños ha manifestat que “que aquesta és una magnífica possibilitat de poder estrènyer lligams de col·laboració en un àmbit que en és estratègic i que es desenvolupa en uns espais que són una petita joia".

Màster universitari en Pedagogia Montessori

La UVic-UCC, en col·laboració amb el Montessori Institute of San Diego (MISD) i l’escola Montessori-Palau, coordina el màster universitari en Pedagogia Montessori (0-6 anys), reconegut i validat per l’Association Montessori Internationale (AMI).

La filosofia de Maria Montessori és una proposta pedagògica reconeguda a nivell mundial que s’inspira en l’humanisme integral i postula la formació dels éssers humans com a persones úniques i plenament capacitades per actuar amb llibertat, intel·ligència i dignitat.

Aquest màster té per objectiu oferir una formació integral que proporcioni la base científica, filosòfica i metodològica per exercir com a guia del mètode Montessori a les etapes 0-3 i 3-6 anys.

La cerimònia de la 7a edició del màster tindrà lloc el proper 30 de maig, a les 6 h de la tarda.