Exposició "El Diluvio: El gran diari popular de Barcelona i la Segona República"

La Facultat d'Empresa i Comunicació organitza l'exposició 'El Diluvio: El gran diari popular de Barcelona i la Segona República'

22.09.2021

La Sala d'Exposicions Josep Vernis acull, des de dilluns 20 de setembre fins al divendres 22 d'octubre, l'exposició "El Diluvio: El gran diari popular de Barcelona i la Segona República". Es tracta d’una mostra sobre aquest diari barceloní publicat entre 1858 i 1936, organitzada entre la Facultat d'Empresa i Comunicació de la UVic i l'Oficina de Gestió Cultural i comissariada per Gil Pau Toll, professor de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB.

"El Diluvio" va ser un diari popular de Barcelona originalment va ser batejat com "El Telégrafo". A principis del segle XX es va consolidar com un dels diaris de major tirada i presència a la capital catalana. Va ser fundat per Manuel de Lasarte Rodríguez-Cardoso i comptava amb l'afinitat de figures populars de la política com Lluís Companys o Francesc Macià.

En aquesta exposició els visitants podran conèixer les cares, portades i històries que van dibuixar la identitat del diari republicà de referència abans de la dictadura franquista. Per motius de restriccions relacionades amb la pandèmia, l'exposició comptarà amb un aforament limitat.