Andreu Roca i Carme Anfruns
foto de grup amb l'obra d'Aina Roca
Joan Turró i Josep Eladi Baños

La família d’Aina Roca cedeix una de les seves obres al fons d’art de la UVic-UCC

11.11.2021

La família d’Aina Roca va formalitzar dimecres passat la donació d’una de les seves obres d’art a la UVic-UCC. Es tracta d’una  pintura sobre paper Somerset (de 56,5cm x 76cm) sense títol, de l’any 2009. L’obra passarà a formar part del fons d’art de la UVic-UCC i serà el cartell de la inauguració del curs vinent.

Durant l’acte de cessió la família va agrair a la UVic-UCC que acollís una obra de l’Aina en el seu fons d’art, que s’exposarà al costat de les obres de Josep Vernis, David Serra, Manolo Gómez o Agustí Penadès, també donades recentment a la Universitat.

El rector Josep Eladi Baños va manifestar el desig de la Universitat de crear un fons d’art “que sigui  una mostra d’expressió artística del nostre territori”. En aquest cas, tractant-se de l’Aina, va afirmar que “amb aquesta donació volem deixar palesa la voluntat de perpetuar la memòria de l’Aina, així com també de donar a conèixer l’abast de la seva gran obra artística”. Per la seva banda, el director general de Fundació Universitària Balmes, Joan Turró, va destacar “la força que té el conjunt de l’obra de l’Aina, que és reflex de la seva gran personalitat”.

Aina Roca va morir l’agost del 2020 a causa d’un accident quan era responsable de Secretaria de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar i havia posat les bases d’una carrera artística molt sòlida. El maig de l’any passat se li va fer una mostra d’homenatge a l’Escola d’Art de Vic,  “Esborradís i blanc”, comissariada per la professora de la Facultat d’Empresa i Comunicació i crítica d’art Anna Palomo. D’aquesta mostra se’n va publicar un llibre amb el mateix títol que permet apropar-se als diferents vessants de la seva obra i a l’univers del seu pensament.