Estada a Olulu
Estada a Setúbal

La FCSB participa en dos programes intensius internacionals

La Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar ha participat en dos programes intensius internacionals combinats a finals d’aquest curs 2021-2022. Es tracta de programes de mobilitat internacional de curta durada, que combinen un treball en línia amb una mobilitat física de curta durada, que tenen un enfocament innovador, multidisciplinari, i en què la llengua vehicular és l’anglès. A més, poden optar a finançament Erasmus.

A finals de maig tres estudiants d’Infermeria i Teràpia Ocupacional, juntament amb la professora d’Infermeria Meritxell Mondéjar, van participar en el BIP Empowered by Meaningful Experiences in Nature, organitzat per l'Applied Sciences University of Oulu (Finlàndia) i finançat pel programa Erasmus. En aquest BIP, els participants de sis universitats europees van conviure una setmana en un campament al nord de Finlàndia en contacte directe amb la natura i amb manca de facilitats. A través d’una sèrie d’activitats dirigides i del treball en grup, els estudiants van poder desenvolupar tècniques i habilitats personals que després podran aplicar a la seva activitat professional. A més de la UVic el programa va comptar amb la participació de la Universitat d’Artevelde, la Universitat de Ciències Aplicades d’Oulu, l'Instituto Politécnico de Setúbal, el Thomas More University College i la Lithuanian Sports University.

De manera semblant i a principis del mes de maig, tres estudiants d’Infermeria i Teràpia Ocupacional i el professor de Teràpia Ocupacional Josan Merchán van prendre part en el BIP From Disability into Ability, organitzat per l’Instituto Politécnico de Setúbal (Portugal), i en què van assistir set universitats europees. El curs es va centrar a analitzar, des de l'àmbit internacional, interdisciplinari i intercultural, diferents aspectes vinculats en el procés de facilitar la participació social de persones vulnerables o amb diferents habilitats en la societat actual. Les universitats que van participar en aquest programa van ser l'Escola  Superior  de  Saude -Instituto  Politecnico  de Setubal, Portugal; la University of Applied Sciences, Ghent, Belgium; la MetropoliaUniversity of Applied Sciences, Helsinki, Finland; la PXL University of Applied Sciences, Hasselt, Belgium; l'Oulu University of Applied Sciences, Oulu, Finland; l'Odissee University of Applied Sciences, Brussels, Belgium, i la UVic-UCC.

En ambdós programes i durant el mes previ a la mobilitat física, els estudiants van estar treballant i resolent tasques conjuntes en línia en grups amb alumnes de les altres universitats i altres disciplines per preparar el treball a realitzar després durant la setmana presencial. Els BIP són programes rellevants per a la FCSB, ja que fomenten l’ús de les TIC i la interculturalitat, i tracten de forma interdisciplinària temes dels àmbits de salut i social. Amb vista al curs 2022-2023 està previst que la FCSB participi en 3 programes BIP.