Docència

IV Trobada de Professorat d'Economia i Empresa (1)
IV Trobada de Professorat d'Economia i Empresa (2)
IV Trobada de Professorat d'Economia i Empresa (3)

La FEC acull la VI Trobada de Professorat d’Economia i Empresa

05.05.2022

Dijous passat va tenir lloc, a la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic-UCC, la VI Trobada de Professorat d’Economia i Empresa, que va comptar amb la participació de professorat d’instituts de les comarques d’Osona i el Vallès Oriental.

Enguany el títol de la xerrada va ser "LIDERA’T" i va anar a càrrec de M. Antònia Pujol Famadas. En el transcurs de la sessió, la ponent va posar especial èmfasi en el fet que l’entorn social, econòmic, polític i financer en què vivim està canviant de forma molt ràpida i que està naixent un nou món que encara no coneixem. Aquests canvis, va afirmar Pujol, "ens obliguen a actuar de forma diferent i, per tant, serà de gran utilitat tant en l'àmbit professional com en una aula d’estudi, conèixer i descobrir les capacitats individuals de cadascú amb la finalitat de poder desenvolupar un procés de lideratge individual". A partir d’experiències viscudes, Pujol va posar especial èmfasi en les qualitats que ha de tenir un bon líder per poder gestionar un equip de persones: l’autoconeixement, la inclusió, la intuïció, la creativitat, la flexibilitat, la determinació, la coherència, i no tenir por, entre d’altres.

Carme Viladecans, coordinadora del grau d’ADE, explica que "la finalitat bàsica d’aquestes trobades és enfortir i millorar els lligams entre la UVic-UCC i el professorat d’economia i empresa dels instituts i, d’altra banda, ser un espai on es pugui parlar, debatre i discutir sobre temes econòmics d’actualitat".

Al llarg d’aquests sis anys s’han tractat temes de diferents àmbits: "Els comptes anuals del Pla general de comptabilitat", a càrrec de N. Arimany i C. Viladecans; "Estructura sectorial i ocupacional del treball a Alemanya, França, Itàlia i Espanya", a càrrec de R. Madariaga; "Coaching per al desenvolupament personal i professional", a càrrec de E. Tarrats; "La relació entre l’economia i l’espai. Història, conceptes i exemples", a càrrec de J. C. Martori, i "Les dones l’economia i l’empresa", a càrrec de A. Pérez Quintana.