Docència

Plató de TV
Ràdio

La FEC acull pràctiques de ràdio i televisió de l’Escola de Periodisme d’El 9 Nou

14.07.2022

Els estudis de ràdio i televisió de la Facultat d’Empresa i Comunicació van acollir dimarts, 12 de juliol, els tretze joves que participen en l’Escola de Periodisme d’El 9 Nou 2022. L’alumnat, d’entre 14 i 17 anys, va poder practicar els diferents rols en l’enregistrament d’un producte televisiu i radiofònic, tant davant com darrere de les càmeres i els micròfons.

Al plató de televisió, van dur a terme tasques d’operador de diferents tipus de càmeres, regidoria i realització. A l’estudi de ràdio, van prendre el control dels micròfons i els àudios, així com la comunicació amb l’interior de la “peixera”. D’altra banda, es van ficar en la pell dels conductors d’un hipotètic programa de televisió i de ràdio i, també, van exposar un tema que havien elegit: recomanacions sobre llibres, podcasts, viatges i esports, en especial futbol.

Els joves, procedents de diferents punts d’Osona, el Moianès i també el Vallès Oriental, es van acostar a la realitat televisiva i radiofònica amb molta passió i, sobretot, moltes rialles. Tot i que a la majoria encara els falten alguns anys per escollir quin camí professional volen prendre, alguns ja tenen clar que es volen enfocar en el periodisme.