Docència

La FEC organitza unes jornades per reflexionar sobre les noves tendències del màrqueting i la comunicació empresarial

19.04.2021

La Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC) celebrarà, els propers dies 26 i 27 d’abril, les primeres Jornades de Màrqueting i Comunicació. Les jornades estan concebudes com un espai de reflexió sobre les noves tendències d’aquest sector i d’encontre entre la professió, l’estudiantat i el professorat d’aquest àmbit disciplinar, i se celebraran en format híbrid, a l’Aula Magna de la UVic i per streaming.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és promoure, difondre i transmetre els coneixements d’avantguarda en l’àmbit del Màrqueting i la Comunicació Empresarial. “S’aportarà coneixement i solucions al teixit empresarial mitjançant un cicle de conferències amb ponents líders en temàtiques com les noves tendències en màrqueting i comunicació a les organitzacions, la innovació, l'omnicanalitat o l’anàlisi dels consumidors”, explica Santiago Jordan, organitzador de les jornades i coordinador del grau en Màrqueting i Comunicacio de la UVic. Serà també l’espai de trobada entre diferents sectors empresarials i es generaran entorns per compartir coneixements i experiències.

Aquesta iniciativa, sorgida en el si de la Facultat d’Empresa i Comunicació és, segons el degà Josep Burgaya, “el resultat del convenciment del centre per unir el món de l’empresa amb el món universitari, de cara a la transmissió de coneixement i marcar tendències futures en un món altament canviant”. També és fruit de la convicció de “donar a la disciplina del Màrqueting un espai preponderant al projecte formatiu i de recerca de la Facultat”, afegeix.

David Coral, Daniel Batlle i Lluís Bassat i Xavier Gil obriran les jornades

David Coral, president i CEO de BBDO&Proximity Iberia, chairman de BBDO University i membre de BBDO Worldwide, obrirà el cicle amb una conferència titulada “La rellevància de la comunicació”, que tindrà lloc el 26 d’abril (9.45 h), just després de la inauguració a càrrec de les autoritats acadèmiques i de la conselleria d’Empresa i Coneixement. Després, tocarà el torn de Daniel Batlle, professor associat al grau de Màrqueting i Comunicació Empresarial i CEO de Svenson Corporation, que reflexionarà sobre quins canvis hem de realitzar a les nostres empreses si volem arribar als consumidors actuals i com hem d’adaptar-nos al mercat (11.30h).

Obrirà la tarda el publicista Lluís Bassat, fundador del Grup Bassat, Ogilvy Espanya. La conferència de Bassat (15.30h.) portarà per títol “Com dinamitzar l’economia de la seva empresa?”. Tancarà el primer dia Xavier Gil, director de Màrqueting i Grans Superfícies de Cromology, parlant del Customer journey map (17.30h), ponència que ha estat patrocinada per l’empresa tecnològica Seidor.

Francesc Monsardá, la CCMA i Ana Palencia, entre els ponents del segon dia

L’endemà, 27 d’abril, les jornades arrencaran amb una conferència de Francesc Monsardá (9.00h) sobre les estratègies de màrqueting i comunicació per a empreses amb pocs recursos. Monsardá és Global Media Led a OMG Omnicom Media Group. A continuació (11.15h), les jornades comptaran amb els experts de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) per radiografiar el concepte de “televisió líquida”. La ponència anirà a càrrec de Jordi Pi, productor executiu de continguts digitals de la CCMA, i d'Àlex Marquina, director d'estratègia de marca de la CCMA. Presentarà la conferència Natàlia Peix, periodista d’El 9 TV, canal patrocinador de la xerrada juntament amb el bisetmanari El 9 Nou.

El mateix dia també intervindran el professor associat al grau de Màrqueting i Comunicació Empresarial de la UVic-UCC i director general creatiu d’ASAP, Àngel Sánchez, amb una conferència que portarà per títol "La creativitat en el centre del negoci. És sexy la teva empresa?" (13.00h); i, ja a la tarda, Danilo Cascino, que parlarà de “L'omnicanalitat com a eix central del nou màrqueting” (15.00h). Cascino és Strategy & Innovation Director de TBWA, Head of Customer Strategy de Nissan United a TBWA Espanya. Aquesta ponència serà presentada per Seidor, amb Javier Alonso, Marketing & Commerce Senior Advisor de la tecnològica.

Tancaran les jornades una taula rodona i una ponència. La taula rodona (17.30h) versarà sobre el diàleg entre anunciant i empresa a “L’empresa davant de la nova economia, el màrqueting i la comunicació verda. Una arma per arribar al consumidor”, i comptarà amb les veus de Silvio Elias, CEO i cofundador de Veritas; Jose Maria Batalla, creatiu i soci fundador de Casa Carlota & Friends; i Josep Burgaya, degà de la Facultat d’Empresa i Comunicació. La ponència que clourà les jornades serà “El propòsit en la comunicació de les marques” (18.45h), i anirà a càrrec de la directora de comunicació d’Unilever Espanya, Ana Palencia.

Les jornades compten amb el suport d’ESERP, centre adscrit a la UVic, del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, del grup Premsa d’Osona, de la delegació d’Osona de la Cambra de Comerç de Barcelona, de l’empresa tecnològica Seidor i de Casa Tarradellas.