Institucional

La FETCH canvia de nom i passa a dir-se Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia

23.06.2021

A través d’un procés participatiu que ha implicat el PDI i el PAS de la FETCH i que va tenir lloc per l'abril, la fins ara Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes canviarà de nom a partir del curs que ve. El Patronat de la Fundació Universitària Balmes va ratificar aquest dimarts el canvi de nom del centre, que passarà a anomenar-se Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP).

El nou nom, segons explica el degà, Eduard Ramírez, “pretén integrar millor el conjunt d’ensenyaments que s’imparteixen al centre i posar en relleu l’aposta per una oferta educativa que identifiqui la totalitat dels estudis que s’hi fan”. El canvi també “vol subratllar i fer visible la importància dels ensenyaments relacionats amb les àrees de coneixement de Psicologia i de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport”, que fins ara no eren explícites en la nomenclatura de la Facultat, així com “reconèixer l’encert dels qui van apostar per aquestes titulacions actualment ben consolidades”.

Els antecedents de la proposta se situen en les iniciatives endegades pels graus en Psicologia i en CAFE durant el curs 2019-2020 i que van donar lloc al procés participatiu impulsat pel Consell de Direcció de Centre. “Amb la voluntat d’implicar el conjunt de la Facultat, en una primera fase del procés participat es va convidar tothom qui volgués a fer propostes de noms”. En total es van rebre 12 propostes, de les quals 4 es van descartar per no complir els criteris establerts prèviament. A la segona fase del procés, les 8 propostes restants es van sotmetre a una votació en la qual vam participar 93 persones, de les quals el 85% va votar a favor del canvi de nom. L’opció escollida va rebre el suport del 45% dels votants i posteriorment, prèvia obtenció de llum verda per part del Patronat, també va ser aprovada pel Consell de Govern de la Universitat.