Viatge a Nador- UVic
Viatge a Nador-UVic
Viatge a Nador - UVic

La FETCH recuperarà les pràctiques al Marroc, aturades durant la pandèmia

14.10.2021

La professora i coordinadora del Projecte de Pràctiques internacionals a Marroc, Mar Beneyto, i el professor emèrit Joan Soler, que va coordinar el projecte fins a la seva jubilació, han fet un viatge i una estada de cinc dies (del 5 al 9 d’octubre de 2021) a Nador (Marroc) amb l’objectiu de renovar les relacions amb les institucions educatives del territori que tenen un conveni de col·laboració amb la UVic-UCC per a les pràctiques de grau de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes. La pandèmia va suposar una aturada de les relacions i aquest viatge ha servit per donar un nou impuls al projecte. Val a dir que enguany, el projecte també s’ha vist reforçat amb l’aprovació d’un programa Erasmus que permetrà que les estudiants que hi participaran durant l’actual curs 2021-2022 tinguin una beca per finançar el viatge i l’estada.

La ciutat i la província de Nador estan situades al nord-est de Marroc, al costat de la ciutat espanyola de Melilla i a la costa mediterrània. Es tracta d’un territori del qual procedeixen moltes de les famílies marroquines que viuen actualment a Catalunya. Justament aquest motiu i les oportunitats d’intercanvi cultural i coneixement d’una altra realitat van ser alguns dels factors que van influir en l’inici del projecte l’any 2002.

Durant la curta estada a Nador, la professora Mar Beneyto i el professor Joan Soler, han realitzat entrevistes i reunions de treball amb diferents institucions: Fundación Mujeres por África, Centre Baraka, Instituto Lope de Vega (Consejería de Educación de la Embajada de España), Centre socioeducatif - Association de Jeunesse de Ségangane i Direction provinciale du Ministère d’Éducation Nationale du Maroc. A més de confirmar el marc de col·laboració, les reunions van servir per planificar l’estada de pràctiques que hi faran les estudiants entre el 10 de gener i l’11 de març de 2022. També es va aprofitar el viatge per fer una visita i entrevista amb el cònsol espanyol a Nador de cara a facilitar la inscripció i atenció de les estudiants com a residents temporals i també per fer gestions per aconseguir un bon allotjament en el centre de la ciutat durant l’estada de pràctiques.