Firma del conveni entre la UVic-UCC i la fundació Eduard Soler

La Fundació Eduard Soler estreny la relació amb la UVic-UCC com a centre de formació professional vinculat

La Fundació Eduard Soler (FES) de Ripoll s’ha convertit aquest dijous en centre de formació professional vinculat a la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), després que els responsables de les dues institucions hagin signat un conveni de vinculació en un acte que ha tingut lloc a les instal·lacions de la institució ripollesa. Els directors executius del Patronat de la Fundació Eduard Soler, juntament amb Josep Eladi Baños, rector de la UVic-UCC, han formalitzat l’acord, fruit del projecte pioner de la Universitat per establir nous models de relació entre universitats i centres d’ensenyament de formació professional superior. Antoni Llobet, delegat del rector per a la Formació Professional a la UVic-UCC; Montserrat Fontarnau i Mireia Salgot, directores entrant i sortint, respectivament, del Campus Professional de la UVic, i Josep M. Casals, director de formació de la FES, també han assistit a l’acte.

L’objectiu d’aquesta col·laboració és el desenvolupament de projectes d’interès comú i la creació d’entorns integrats de treball entre els estudis superiors de formació professional i els universitaris, en línia amb allò que recull la Llei orgànica d’ordenació i integració de la formació professional aprovada el 31 de març passat. Amb el conveni es vol facilitar la transferència de coneixement i d’experiències, així com l’optimització de recursos per dur a terme projectes d’actuació conjunts.

L’acord signat estableix un marc estable de cooperació que amplia la col·laboració ja existent entre les dues institucions educatives. Es concretarà en l’ús compartit de les instal·lacions dels dos centres per part de professorat i alumnat; en la participació de professorat o alumnat de la Universitat en activitats acadèmiques del centre de formació professional i viceversa; en l’organització de sessions o tallers pràctics, i en avantatges econòmics per a l’accés de l’alumnat de cada centre als estudis de l’altre.

Aquest apropament ha de propiciar la col·laboració entre les diverses titulacions d’estudis superiors i fer més permeables les passarel·les entre elles, tant des de cicles formatius de grau superior (CFGS) a grau com a la inversa. També ha de servir per reforçar la presència de la UVic-UCC al Ripollès i, en un futur, ha de ser la base per al desenvolupament de programes conjunts en l’àmbit de cicles formatius de grau superior, formació contínua o cursos d’especialització de postgrau i màster.

Una col·laboració que ve de lluny

La signatura d’aquest conveni consolida i aprofundeix la relació prèviament existent entre la Fundació Eduard Soler i la UVic-UCC. Una col·laboració que té els seus inicis l'any 2008, amb la cessió de les instal·lacions per a pràctiques de l'alumnat de la Universitat i, més en concret, del grau en Enginyera Mecatrònica. A partir d'aquest conveni inicial, ambdues entitats han anat trobant més punts de cooperació, com ara la realització de cursos a mida, que s’han materialitzat en el disseny i impartició conjunta d'un curs d'extensió universitària per part de la UVic-UCC en Enginyeria de Processos i Mètodes a les instal·lacions de la FES.

La Fundació Eduard Soler és un referent a Catalunya per l’actualització del seu programa lectiu i per ser pionera en la implementació de la formació professional dual. Entre altres formacions, ofereix dos cicles formatius de grau superior, un en Robòtica, Automatització i Mecatrònica, que connecta directament amb el grau en Enginyeria Mecatrònica de la UVic-UCC; i un altre en Disseny i Programació en Fabricació Avançada. El seu objectiu és integrar la innovació formativa, la transferència de coneixement i una cultura emprenedora a persones i organitzacions per contribuir al progrés de la societat.

La UVic-UCC, que ja fa temps que treballa per fer més permeable la relació entre els diferents tipus d’educació superior, aquest mateix curs va firmar un primer acord de centre vinculat amb la Fundació Joviat.