Josep Eladi Baños i Jaume Masana

La Fundació “la Caixa” i CaixaBank col·laboren amb la UVic-UCC per donar suport al programa de beques socials per als estudiants del campus Vic

14.12.2020

CaixaBank ha mostrat el seu suport, a través del pressupost descentralitzat de la Fundació “la Caixa”, al projecte Fons de Beques Socials per a aquest curs 2020-2021 per als estudiants del campus Vic de la UVic-UCC, amb una col·laboració de 30.000 euros. El rector de la UVic-UCC, Josep-Eladi Baños, i el director territorial Catalunya de CaixaBank, Jaume Masana, van signar el conveni el 9 de desembre passat.

Aquest fons de beques, al qual la UVic participa amb la mateixa aportació, va destinat a estudiants de grau del campus de Vic que, tenint un bon expedient acadèmic, es troben en una situació de vulnerabilitat i poden veure perillar la continuïtat dels seus estudis. Aquest és el cinquè any que Fundació “la Caixa” i CaixaBank renoven aquest conveni, que fins a dia d’avui ha beneficiat 319 estudiants.

El director territorial Catalunya de CaixaBank, Jaume Masana, va destacar “la importància de la solidaritat i la col·laboració entre les diferents entitats i institucions per protegir els més vulnerables”, mentre que el rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, després d’expressar l’agraïment a l’entitat bancària pel compromís amb els estudiants de la UVic, va expressar “la importància d’aquests ajuts, que potencien la vocació pública de la Universitat en aquests moments tan difícils per als nostres estudiants”.

A l’acte també hi van assistir el director d’Institucions de CaixaBank a la Catalunya, Joaquim Macià; el director d’Institucions de CaixaBank a la Catalunya Central, Antoni Noguera; el gerent de la UVic-UCC, Marc Mussons; la secretària general, Anna Sabata, i la coordinadora de Desenvolupament de Polítiques Corporatives de la UVic-UCC, Meritxell Borràs.

L'Acció Social, un dels pilars del Pla de Responsabilitat Social Corporativa de CaixaBank

Gràcies a la seva capil·laritat territorial, la xarxa d'oficines de CaixaBank pot fer costat a la Fundació “la Caixa” en la seva labor social, detectant necessitats d'entitats socials locals i canalitzant una part del pressupost de la Fundació. El 2019, el 92% de les oficines del banc van donar suport a algun projecte social. La col·laboració entre ambdues institucions fa possible que milers de petites i mitjanes entitats socials solidàries puguin accedir a ajudes econòmiques per tirar endavant els seus programes. D'aquesta manera, cada any més de 10.000 projectes reben, en conjunt, prop de 45 milions d'euros de la Fundació “la Caixa” a favor de més de 8.000 entitats socials d’arreu de l’Estat.