UVic

La Fundació Universitària Balmes tanca el curs 2020-2021 amb equilibri pressupostari

23.06.2021

El Patronat de la Fundació Universitària Balmes, reunit en sessió plenària aquest dimarts a la tarda, va aprovar la liquidació provisional del pressupost del curs 2020-2021, que es tancarà el proper 30 de juny. Ho farà assolint l’equilibri pressupostari amb un romanent genèric de 625 euros i un romanent específic que inclou, entre d'altres, els fons IP, és a dir els fons dels investigadors que no els han retirat de la FUBalmes. “La pandèmia ha afectat de maneres diverses el pressupost d’aquest curs, tant a nivell d’ingressos com de despeses”, va afirmar el gerent de la UVic-UCC, Marc Mussons, que es va mostrar satisfet d’haver assolit, malgrat tot, l’equilibri en els números.

Per una banda, Mussons va recordar que “els ingressos de grau s’han vist incrementats aquest curs pel creixement d’estudiants de nou accés”, però que, per contra, han baixat en l’àmbit de la formació continua, especialment del programa study abroad, perque “les mesures covid han afectat els desplaçaments dels estudiants internacionals”. Per una altra banda, va explicar, s’han fet inversions per fer front a les especificitats de la docència híbrida que ha marcat el curs, però alhora s’han reduït despeses en partides vinculades a la menor activitat presencial o a activitats de representació i viatges.

El total d'ingressos per aquest curs ha estat de 44,7 milions d’euros, dels quals el 50% corresponen a ingressos de grau (22,6 milions) i el 21% a l’aportació pública, es a dir, els 9,8 milions del contracte programa. Pel que fa a les inversions d’aquest curs, destaca la incorporació d’una partida extraordinària d’1,6 milions que corresponen als nous laboratoris del CT BETA.

Previsió d'increment d’un 4,5% dels ingressos per al curs 2021-2022

Per al curs 2021-2022, la primera estimació del pressupost preveu un creixement dels ingressos del 4,5% (2 milions d’euros), fins a assolir els 46,7 milions, “partint de la hipòtesi que s'assolirà un nombre d'estudiants de nou accés igual que el del curs actual i que s'obtindrà com a mínim l'aportació de 9,8M de contracte programa que hem tingut el curs actual”, va especificar Marc Mussons.

Les inversions per al curs que ve fregaran els 800.000 euros i s’orientaran a la millora dels espais docents i dels laboratoris, i posen èmfasi en l'equipament de la taula SECTRA a la Facultat de Ciències de la Salut i del Benestar. Altres accions previstes són la substitució de dispositius d’escriptori remots, la reestructuració de la sala Mercè Torrents, del plató de fotografia i del de ràdio o la creació d’una redacció periodística per a activitats de simulació, a més de l’adequació de diversos laboratoris de la FETCH i la FCT.

Canvis en el Fons especial Calderó-Modolell

El Patronat d’aquest dimarts també va aprovar modificacions en les beques del fons especial Calderó-Modolell. Més en concret, va acordar augmentant la dotació de nou accés fins a 15 beques i eliminar la restricció de nota d'expedient de 7 per a les beques de continuïtat, per a les quals només s’exigirà aprovar totes les assignatures cursades. A la beca destinada a doctorands, el requisit d’edat s’amplia dels 30 als 35 anys.