Jornada Joves Emprenedores
Mar Binimelis, directora de la Unitat d'Igualtat
Àngels Pinaya, vicerectora d'Ordenació Acadèmica
Presentació de l'empresa Lollipop

La Jornada Joves Emprenedores remarca l’esforç i la motivació que calen per iniciar un projecte empresarial en femení

24.11.2022

L’esforç i la motivació són elements comuns i imprescindibles a l’hora d’iniciar qualsevol projecte empresarial. Així es va constatar ahir al matí a la segona edició de la Jornada Joves Emprenedores. La revolució de les dones, que va tenir lloc a l’Aula Magna de la UVic-UCC. La vicerectora d’Ordenació Acadèmica de la UVic-UCC, Àngels Pinyana Garriga, va obrir l’acte agraint a les empresàries “que es posin a primera línia de foc i s’obrin a compartir la seva experiència” i va remarcar que “la UVic-UCC aboca esforços per inculcar l’esperit emprenedor i estendre la consciència emprenedora entre els estudiants”. Tot seguit, van donar la benvinguda al centenar de persones assistents Montserrat Pineda Lorenzo, secretària de Feminismes del Departament d’Igualtat i Feminismes, i Mar Binimelis Adell, directora de la Unitat d’Igualtat UVic-UCC.

En la primera part, Diana Ballart Cerdán, CEO i cofundadora de The Smart Lollipop, va explicar les fases per les quals ha passat el seu projecte empresarial, i va transmetre la importància de mantenir viva la motivació i de “buscar la fórmula de trobar la solució a un repte real” que condueixi a una societat millor.

A continuació, es va establir un diàleg a partir de la pregunta “La comunitat universitària, un espai generador d’iniciatives emprenedores de joves estudiants?” entre Elisenda Tarrats Pons, directora de la Unitat d’Emprenedoria de la UVic-UCC i professora de la FEC i de la FCSB d’aquesta Universitat, i Anna Comas Rabell, CEO i cofundadora de MIN Organics, projecte impulsat en el context dels seus estudis de Biotecnologia a la UVic-UCC. Elisenda Tarrats va destacar que “darrere de tota emprenedora, hi ha una gran motivació” i que “emprenedoria no només és crear empreses, sinó tenir una mentalitat emprenedora sabent captar necessitats i identificar oportunitats”.

A la segona part de la jornada es van compartir sis experiències d’èxit de dones emprenedores del territori que treballen en sectors diversos i que actualment es troben en estadis empresarials diferents. Les intervencions van estar dinamitzades per representants de la Xarxa Emprèn de la Catalunya central.

Van aportar les seves visions Andrea Carandell Vallduriola, directora del Grup Benito Novatilu, que va parlar d’innovació, entesa sempre al costat del disseny i de la sostenibilitat; Eugènia Vila Vilaró, directora d’E. Vila Projects & Supplies SL, que va ressaltar la importància de patentar les invencions i també de cuidar els clients amb ètica; Maria Costa Ferrer, confundadora de L’Escairador, que va remarcar l’estima al territori; Pilar Clotet Bonsfills, cofundadora del Molí de Bonsfills, que va destacar el treball en equip a la cooperativa rural; Sónsoles Letang Jiménez de Anta, cofundadora de La Corona Residència Equina, que va expressar el pes que tenen els valors socials en una gestió holística que vetlla pel benestar, i Sandra Quílez, fundadora de l’empresa d’artesania de la pell Nquart Leather, que va posar de manifest que l’esperit emprenedor es pot realitzar en qualsevol territori.

La cloenda va anar a càrrec de Lluís Juncà Pujol, director general d’Innovació i Emprenedoria del Departament d’Empresa i Treball; de Montserrat Barniol Carcasona, delegada del Govern de la Generalitat a la Catalunya Central, i d’Àngels Pinyana Garriga, vicerectora d’Ordenació Acadèmica de la UVic-UCC, que van coincidir en el fet que la felicitat va ser un valor manifestat per les ponents al llarg de la jornada i que, sens dubte, fa més rendible l’empresa.

La jornada va estar organitzada conjuntament pels Serveis Territorials a la Catalunya central del Departament d'Empresa i Treball, ACCIÓ -agència per a la competitivitat de l'empresa del Departament d'Empresa i Treball- i la UVic-UCC, a través del vicerectorat d'Ordenació Acadèmica en col·laboració amb la Unitat d'Emprenedoria. L’acte va estar conduït per Maria Forga Marte, periodista i professora de Periodisme i Comunicació Audiovisual a la UVic-UCC, i s'emmarcava en els actes de commemoració del Dia Internacional de la Dona Emprenedora, el 19 de novembre.