Docència

Núria Terribas

La nova llei de l'eutanàsia a la VIII Jornada de Fi de Vida

04.03.2021

Aquest any la VIII Jornada Fi de Vida de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar (FCSB) es farà en format webinar sota el títol “La nova llei d’eutanàsia: un nou escenari per al final de la vida”, atès que properament Espanya es convertirà en el quart país europeu i el sisè del món que disposa d’una llei d’eutanàsia.

El webinar, obert a estudiants, professionals de la salut i públic en general, comptarà amb figures rellevants en l’àmbit de la bioètica. La jurista i directora de la Càtedra de Bioètica Fundació Grífols de la UVic-UCC, Núria Terribas, analitzarà els aspectes legals de la llei; el neuròleg Bernabé Robles aprofundirà en les qüestions ètiques lligades als professionals sanitaris, i finalment la metgessa Laura Coll se centrarà en els aspectes socials relacionats amb l’eutanàsia. La professora de la FCSB i coordinadora de la càtedra, Ester Busquets, serà la moderadora.

El webinar organitzat per la FCSB es proposa donar a conèixer aquesta nova llei per tal d'ajudar els participants a formar-se una opinió pròpia davant una qüestió tan rellevant com és la pràctica de l’eutanàsia al final de la vida. La sessió es farà per Zoom.