Docència

Diada Infermeria 2021

La pandèmia de la covid-19, eix central d’una desena Diada de la Infermeria d’Osona molt emotiva

13.05.2021

La Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar i la delegació del COIB a Osona va celebrar dimarts passat la 10a Diada de la Infermeria d’Osona. La degana en funcions de la Facultat, Miriam Torres, juntament amb el rector de la UVic-UCC, Josep-Eladi Baños, van inaugurar la jornada donant la benvinguda a tots els assistents a l’acte, tant als presencials com als que van seguir-lo en format virtual, i agraint  a les infermeres i infermers la feina feta durant la pandèmia.

La catedràtica en Infermeria Psicosocial, Salut Mental i Maternoinfantil de la Universitat de Barcelona, Maria Teresa Lluch, va fer la ponència inaugural de la diada “Motivació en temps de pandèmia”. En aquesta ponència, Lluch va explicar els aspectes principals per poder trobar la força per tirar endavant en moments difícils.

Seguidament, Cinta Sadurní, docent de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar, i Montse Aguilar, de la Biblioteca de la UVic-UCC, van presentar l’exposició sobre Florence Nightingale i van explicat com la van concebre per tal de connectar les diferents realitats entre el passat, el present i el futur de la professió.

La taula rodona, moderada pel cap d’estudis i professor del grau en Infermeria de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar, Xavier Palomar, va estar formada per estudiants en pràctiques de les diferents àrees de la infermeria i els seus tutors dels diferents centres. La taula rodona tractar sobre com aquests estudiants van viure el seu període de pràctiques durant la pandèmia de covid-19 i quina va ser la seva reflexió.

Tot seguit es van presentar les tesis doctorals de les professores del grau en Infermeria de la UVic-UCC, Meritxell Mondejar i Esmeralda Molina. Mondejar va destacar sobre la seva tesi “An Integrated Palliative Care System in Osona” com havia analitzat els sistemes de cures pal·liatives d’Osona i havia pogut confirmar que són essencials. Pel que fa a Molina, en la seva tesi “El risc de caiguda del pacient ambulatori amb malaltia crònica: Inventari de detecció de factors de risc de caiguda”, va parlar de la importància d’intervenir i revisar els instruments de mesura del risc de caiguda per tal de poder proposar activitats per prevenir les caigudes en persones amb problemes de salut crònics.

La diada va finalitzar amb les conclusions i cloenda a càrrec dels membres de la delegació del COIB a Osona i de Paola Galbany, presidenta del Col·legi Oficial d’Infermeres de Barcelona (COIB). Tots ells van agrair i mencionar totes les infermeres i infermers que ja no hi són, que pateixen o l'han patida, i les que han estat a primera línia per fer front a la pandèmia. Finalment es va projectar un vídeo amb fotografies del fotoperiodista Marc Sañé, que ha seguit el dia a dia d’infermers i infermeres durant tots aquests mesos de crisi sanitària.