Isona Passola

La productora i directora de cinema Isona Passola, l'homenatjada d'aquesta Universitat d'Estiu

26.05.2021

Un dels actes que es va haver d’anul·lar l'any a causa del confinament va ser el tradicional homenatge a la persona o entitat de l’àmbit territorial que hagi destacat per la seva aportació al millorament de la societat des de qualsevol àmbit de treball: social, econòmic, cultural o empresarial. “Estava previst homenatjar Isona Passola dins el 25è aniversari i li vam haver de demanar que esperés un any”, va afirmar el rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, durant la presentació d'aquesta edició de la Universitat d'Estiu. Així doncs, serà aquest any que la productora, guionista i directora de cinema, que havia estat docent de la UVic, rebrà l’homenatge el proper 3 de juny, a les 19.30h, en l’acte d’inauguració de la Universitat d’Estiu a la Sala de la Columna de l’Ajuntament de Vic. L’encomi anirà a càrrec del Dr. Miquel Pérez, fins fa poc professor del Departament de Didàctica de les Arts i de les Ciències de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes. Recordeu que l'acte es pot seguir per streaming a través d'aquest enllaç.

L'homenatge vol destacar l'activitat de Passola per la normalització del cinema català amb la creació de Massa d'Or Produccions, des d'on ha fet possibles pel·lícules fonamentals del cinema català contemporani com El Mar, Pa Negre o Incerta glòria, entre altres; amb la direcció de documentals com Cataluña/Espanya i L'endemà, o amb les presidències de l'Acadèmia de Cinema Català i de l'Associació de Productors Independents de la Mediterrània. Actualment és també presidenta de l'Ateneu Barcelonès.