A la fotografia, d’esquerra a dreta, Solivellas, Rodríguez, Camps i Casas, dimarts a la llibreria Muntanya de Llibres (font: Eumo Editorial).

La professora Mariona Casas conversa amb els autors del llibre 'Molt a favor' d'Eumo

30.09.2021

La professora i membre del Grup de Recerca en Educació, Llenguatge i Literatura (GRELL), Mariona Casas, va participar aquest dimarts en la presentació del llibre Molt a favor. 57 propostes i un pacte per la llengua. Editat per Eumo i coordinat per Enric Gomà, el volum presenta un conjunt de propostes concretes per promoure l’ús social del català. La presentació va tenir lloc a la llibreria vigatana Muntanya de Llibres i Casas va conversar amb tres dels autors del llibre: Magí Camps, filòleg i periodista; Maria Rodríguez Mariné, cap de llengua del diari ARA, i Ivan Solivellas, lingüista. Amb tots tres van parlar, entre altres propostes, de millorar l’ús del català a les universitats o a les plataformes digitals, temes que en els darrers dies han estat d’actualitat.

Per això Casas va qualificar el llibre “d’oportú, necessari i convenient”, a més de “singular, original i divertit” perquè no parteix del victimisme, ni de meres declaracions d’intencions, sinó de propostes “fàcilment executables, ja a partir d’avui, algunes de les quals, a cost zero”. El llibre es tanca amb una crida per un pacte per la llengua: “Ja no es tracta de fer petits passos per anar normalitzant el català en un sector o altre, sinó de mobilitzar tot l’esforç col·lectiu a través d’un gran acord per la llengua (...) Els parlants hi serem per tirar-lo endavant” (p.183).