Skip to main content

Recerca

La publicitat dels ‘influencers’ surt més a compte a les empreses, segons un estudi on ha participat Cristina Fernández

La publicitat dels "influencers" surt més a compte a les empreses, segons un estudi on ha participat Cristina Fernández

03.03.2021
Share

Les grans plataformes i marques aprofiten el contingut generat pels i les influencers per obtenir beneficis a un cost baix. Així ho assenyala l’estudi Ser microinfluencer: una actividad insostenible para los jóvenes que la desarrollan, en el qual ha participat la professora i investigadora de la FEC Cristina Fernández, en col·laboració amb els investigadors de la UAB, Santiago Giraldo i Isabel Villegas, i l’investigador de Social Elephants, Alessandro Bernardi.

L’estudi s’ha fet a través de l’anàlisi dels sous i les hores treballades per trenta-quatre microinfluencers, que són els que tenen entre 5.000 i 100.000 seguidors, centrat, en aquest cas, en la xarxa social Instagram. El resultat final determina que les accions de promoció de grans marques dutes a terme per influencers constitueixen “una font de treball precari i una trampa més de l’opulent món de les xarxes socials”, perquè l’impacte que generen no està retribuït proporcionalment. Segons l’estudi, hi ha una diferència de 25 euros entre el que “haurien de cobrar” i el que cobren, d’acord els paràmetres de l’earned media value i la influència i abast de seguidors.

Segons els càlculs dels investigadors, un influencer pot trigar fins a vuit anys a consolidar un perfil social, i un cop consolidat, dedica una mitjana de 45 hores mensuals al perfil. El salari mitjà que reben els i les influencers, segons l’estudi, és de 102 euros per publicació, encara que no tots ingressen segons el nombre d’entrades que publiquen. L’estudi determina que el salari mitjà per hora treballada és de 18 euros. En aquest sentit, el 62,2% dels i les influencers se senten insatisfets pel temps que dediquen a crear posts per al seu perfil.

Cal destacar també que la relació que estableixen els i les influencers amb les seves comunitats de seguidors resulta ser més efectiva que comunitats de famosos com Cristiano Ronaldo o Leo Messi. D’aquesta manera, l’engagement i la fidelitat de la comunitat dels i les influencers a les xarxes socials es converteix en un retorn econòmic per a la marca a un baix cost en publicitat.

Aquest estudi ha estat seleccionat en la convocatòria per donar suport a projectes d’investigació social: formació professional, abandonament escolar i precarietat laboral de l’Obra Social La Caixa.

Foto: Chet.com

Vols publicar a l'Apunt?

Contacta'ns