Skip to main content

Docència

La resposta del serveis socials davant la covid-19 centra el webinar d’Inclusió.cat

23.07.2020
Share

La crisi que ha causat la pandèmia de la covid-19 ha posat sobre la taula les febleses del sistema de serveis socials, però alhora ha aconseguir mostrar totes les seves fortaleses. La gestió territorial de la pandèmia per part dels serveis socials va ser el tema central de debat i reflexió del webinar d’inclusió.cat, que va tenir lloc aquest dilluns a la tarda. “Aprenentatges de la crisi Covid a l’atenció primària de serveis socials” va comptar amb ponents de diversos territoris catalans que van explicar la seva experiència davant la situació. A la jornada hi van intervenir Teia Fàbrega, directora del Consorci d’Acció Social de La Garrotxa; Lucia Linuesa, directora de Serveis Socials de l’Ajuntament de Terrassa, i Josep Miquel Beltran, gerent de l’Institut Municipal de Serveis Socials de l’Ajuntament de Tarragona, que van exposar els procediments adoptats als seus territoris davant l’emergència sanitària. El webinar, que va moderar la directora general de Serveis Socials, Meritxell Benedí, va ser seguit per més de 200 persones. Els ponents van reflexionar sobre la capacitat d’actuació per part dels organismes de serveis socials, que van adaptar les intervencions i els acompanyaments durant el confinament. Aquesta transformació, van dir, ha fet brotar pràctiques que no estaven instaurades, tant a nivell organitzatiu com tècnic, i han tingut una aplicació tan eficaç que han arribat per quedar-se. En són exemple el fet de reduir el temps d’atenció a les persones, utilitzar la tecnologia per atendre-les o augmentar l’eficiència del servei, minoritzant la presència de burocràcia. Moment de demanar reconeixement social En el transcurs del webinar, també es va reivindicar que els serveis socials, tan essencials durant la pandèmia, no van rebre el reconeixement que els pertocava. Manu Vidal, director executiu de la Càtedra de Serveis Socials de la UVic-UCC, assegurava a l’acabament de la jornada, que “aquesta crisi resulta una bona oportunitat per reivindicar el valor dels serveis socials i els seus objectes d’actuació”.

Vols publicar a l'Apunt?

Contacta'ns