Entrega del guardó a Ruth Contreras

La secretaria de Relacions Exteriors de Mèxic, concedeix el premi “Mexicanos Distinguidos” a Ruth Contreras

22.10.2020

Ruth Contreras, professora de la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC) i investigadora del grup de recerca Tractament de Dades i Senyals (TDS) ha estat guardonada amb el premi “Mexicanos Distinguidos”, atorgat per la Secretaria de Relacions Exteriors de Mèxic. La medalla s’entrega a aquelles persones de nacionalitat mexicana que viuen fora de Mèxic i que destaquen pel seu lideratge, carrera professional i altres contribucions. L’entrega es va fer el passat 13 d’octubre a Barcelona i a la guardonada se li va destacar la seva tasca en la investigació en el camp de la tecnologia multimèdia i les contribucions d’intercanvi acadèmic entre Mèxic i Catalunya.

Contreras col·labora, des de Barcelona, amb diversos projectes mexicans com la Red Global MX, participant en workshops, conferències i altres activitats. També col·labora amb el Programa Adopte un Talento (PAUTA) de l’Institut de Ciències Nuclears de la Universidad Nacional Autónoma de México com a tutora i conferenciant. Realitza xerrades en programes d’emprenedoria per al Gobierno de Sonora i, per últim, assessora el programa Verano de la Investigación Científica y Tecnológica del Pacífico (Programa Delfín).

A la UVic-UCC hi imparteix docència, a més de formar part del grup de recerca Tractament de Dades i Senyals. La investigadora va aprofitar la seva intervenció en l’entrega del guardó per explicar que “la indústria dels videojocs està canviant a mesura que més dones desenvolupen jocs, juguen i prenen un lloc en diversos treballs”. També va afirmar que, tot i aquests avenços, “encara no es pot parlar d’equilibri de gènere. Hi continua havent escletxes pel que fa a percentatge de llocs de treball, taxa d'ocupació o representació en càrrecs de responsabilitat".