exposició Afrontant reptes globals
Exposició ODS a la Torre dels

La Torre dels Frares acull "Afrontant reptes globals", una mostra sobre els ODS a la UVic-UCC

17.05.2021

Amb la voluntat d’explicar per què i com les universitats, i concretament la UVic-UCC, tenen i han de tenir un paper cabdal en l’assoliment de l’Agenda 2030, la Secretaria General de la Universitat ha impulsat l'exposició "Afrontant reptes globals. Els Objectius de Desenvolupament Sostenible a la UVic-UCC", que des de dissabte passat es pot visitar a la Torre dels Frares. La mostra recull alguns dels aspectes més rellevants de l'activitat docent, investigadora i de comunitat que es duua terme des de la UVic-UCC i que incideix, d'una manera o altra, en cadascun dels 17 ODS. "No es tracta només de donar a conèixer a la societat de quina manera estem plenament compromesos i contribuïm, en la mesura de les nostres possibilitats i des del nostre àmbit d'influència, a l'assoliment de tots i cadascun objectius de l'Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible, sinó que també es tracta de transmetre a la resta de la societat la necessitat vital de ser prou sensibles i proactius per assolir aquests objectius per al bé de les generacions futures", explica Anna Sabata, secretària general de la UVic-UCC.

A més d'un panell introductori, la mostra la conformen 17 plafons, elaborats amb material sostenible, cadascun dels quals està destinat a un dels ODS des de la persectiva de la Universitat. Per a cada ODS s'ha seleccionat una persona membre de la comunitatm tant professorat i investigarors i investigadores com alumnat i membres del PAS, que amb el seu testimoni posen de manifest la importància d'aquell objectiu i l'aportació que hi fa la institució. A més, a cada plafó es destaca un projecte o iniciativa de la UVic-UCC vinculada a l'objectiu en qüestió i se'n llisten d'altres. La mostra és el resultat d'un treball de mesos en el qual s'han implicat un gran nombre de centres i serveis de la instutició, des de facultats, centres i grups de recerca fins a àrees del PAS. "Entre tots han contribuit a elaborar un extens llistat de les accions i projectes de la Universitat a l'entorn dels ODS que en primer lloc ens ha permès veure l'abast de les iniciatives existents, i en segon lloc ens ha dotat el material per, de forma conjunta, desgranar els contignts que han acabat formant part de la mostra", explica Anna Sabata.

L'exposició forma part de la programació de la Plataforma Cultural de la Universitat d'Estiu. D'entrada, la mostra, que s'inaugurarà oficialment el proper 9 de juny (12h), es podrà visitar a la rampa de l'edifici Torre dels Frares fins al proper 15 de juliol. A partir del setembre esdevindrà itinerant i rotarà pels diferents edificis del campus Vic (Can Baumann, Miramarges, la Farinera i Casa Convalescència) per, posteriorment, exposar-se al campus Manresa i a la seu de Granollers, entre altres espais.

L’Assemblea General de Nacions Unides va aprovar el 25 de setembre de 2015 l’Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible, amb un sistema de 17 objectius (ODS) per abordar els grans reptes globals de futur, des de la lluita contra la pobresa o el canvi climàtic fins a l’educació, la salut, la igualtat de gènere, la pau o les ciutats sostenibles.