conveni UVic-UESantboiana

La Unió Esportiva Santboiana i el CEEAF de la UVic-UCC signen un acord de transferència de coneixement

19.10.2021

La Unió Esportiva Santboiana i el Centre d’Estudis en Esports i Activitat Física (CEEAF) de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya van signar divendres passat un contracte de transferència de coneixement pel qual el grup de recerca Sport Performance Analysis Research Group (SPARG), encapçalat per l’investigador i director del CEEAF, Javier Peña, portarà a terme un projecte de monitorització de la càrrega d’entrenament en l’àmbit del rugbi professional. L’acord el van rubricar el rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, i José Antonio Rubio, vocal de la junta de la UE Santboiana.

Per tal de portar a terme aquesta monitorització de la càrrega d’entrenament, l’acord preveu que la UVic cedeixi a la UE Santboiana el material necessari fins a la finalització de l’estudi a finals de desembre. Per la seva banda el grup SPARG, que té expertesa consolidada en l’anàlisi del rendiment esportiu, també assessorarà la UE Santboiana en matèria d’entrenaments.

Per Javier Peña aquest acord “és una mostra més de la nostra vocació de fer recerca aplicada”. El director del CEEAF va destacar  la “importància de fer recerca al costat d’un equip de primer nivell com és la UE Santboiana”, tot desitjant  “que aquesta sigui la primera de futures col·laboracions”. Per la seva banda, José Antonio Rubio va manifestar  que l’acord coincideix amb la celebració del centenari de l’entitat que es proposa establir llaços amb el món universitari “per deixar un llegat de coneixement per als que vinguin”. Per últim el rector Josep Eladi Baños va agrair “la voluntat de sumar esforços en benefici del bé comú” i va reafirmar la voluntat de la UVic-UCC d’arribar a acords amb les entitats del territori, en el sentit més ampli del terme.

L’acte va comptar també amb la presència de Ricardo Martinena, director esportiu de la UE Santboiana.