Frame

La Unitat de Divulgació Científica i l'Aula de Teatre treballen plegades per concienciar sobre el canvi climàtic

03.12.2020

El canvi climàtic és avui un problema molt important, el seu impacte general és molt alt i si la situació no canvia dràsticament el món entrarà en un punt de no retorn. En aquest context, la Unitat de Divulgació Científica (UDC) i l'Aula de Teatre de la UVic-UCC van estrenar el 27 de novembre el vídeo “Apostem per la investigació per frenar el canvi climàtic” en el marc de la Nit Europea de la Recerca a Catalunya en què, per primera vegada, la UVic-UCC hi participava com a coordinadora del node de la Catalunya Central. El lema d’aquesta edició ha estat “Recerca pel canvi”, i va inspirar la UDC a organitzar algunes activitats adreçades a la conscienciació sobre l'emergència climàtica.

Des de bon principi, i abans de la pandèmia de la covid-19, es buscava crear una performance en una localització concorreguda de Vic, on coincidissin petits, adolescents, gent gran i famílies, entre altres col·lectius. L’objectiu era fer confluir ciència i art al carrer per fer que la Nit de la Recerca anés més enllà de les parets de la Universitat. Amb l’arribada del coronavirus, la idea principal va quedar obsoleta i l’equip va haver de pensar una nova proposta. En paraules de Pili López, cap de la Unitat, “ens vam imaginar, a partir d’un poema sobre el canvi climàtic, un vídeo que impactés el públic, directe, entenedor i per tothom”. D’aquí en va sortir el format final, creat per l’Aula de Teatre en col·laboració amb la Unitat de Divulgació Científica i la Facultat de Cìències de la Salut i el Benestar (FCSB).

El principal missatge que es vol transmetre són les conseqüències del canvi climàtic i el lligam estret que hi ha entre l’emergència sanitària actual, l’alimentària i la climàtica. Tota la producció es va dur a terme a les instal·lacions de la FCSB i també se’n va utilitzar material clínic perquè el símil fos cpm més realista millor. López resumeix l’essència del vídeo dient que “tenim el món a l’UCI i només amb la investigació i l’ajuda de tots plegats podrem aconseguir frenar el canvi climàtic. En patim els efectes cada dia i cal que sigui un assumpte prioritari per a polítics, indústries i ciutadans. Si hi ha alguna cosa segura, és que sense recerca no hi ha futur”, acabava.

El vídeo es pot veure complet al canal de youtube de l’UDivulga.