Imatge del calendari d'igualtat corresponent al setembre-octubre de 2022

La Unitat d’Igualtat impulsa una campanya de sensibilització sobre gènere amb un calendari

16.11.2021

Coincidint amb els actes del 25N, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones, la Unitat d’Igualtat ha impulsat una campanya de sensibilització en temes de gènere, mitjançant la creació d'un calendari per al 2022, que es repartirà a tots els membres de la comunitat universitària (PAS i PDI).

Es tracta d’un calendari bimensual, finançat amb fons del Pacte d'Estat contra la Violència de Gènere del 2021, en el qual hi ha marcades algunes de les dates assenyalades en la reivindicació per a la igualtat de gènere, il·lustrat per l’artista Montse Roldós.

El calendari consta de sis il·lustracions. La de gener-febrer està dedicada a l’enginyeria d’automoció, una disciplina altament masculinitzada; la de març-abril, vinculada al 8M, fa referència a la corresponsabilitat en les tasques de reproducció domèstica i de cures, així com l’eliminació dels estereotips de gènere; la imatge de maig-juny visibilitza el col·lectiu LGTBI i les agressions homòfobes; juliol-agost es dedica a la infermeria, una professió molt feminitzada; la de setembre-octubre es dedica a les diversitats --siguin religioses, funcionals--, als cossos no normatius, entre altres diversitats, i finalment, la de novembre-desembre, amb motiu del 25N, fa referència a les sabates vermelles que han esdevingut el símbol de la denúncia dels assassinats de dones a causa de la violència masclista. Aquesta campanya la va iniciar l’artista mexicana Elina Chauvet a Ciudad Juárez i ha estat adoptada i seguida arreu.

Tothom pot tenir el calendari

A partir del dia 25 de novembre, tot el personal de la UVic podrà recollir el seu calendari a les secretaries dels centres i a l'UHub, en horari de 9 h a 18 h. L’alumnat i tothom que ho desitgi també se’l podrà descarregar i imprimir des de la web de la Unitat d’Igualtat.

Montse Roldós és una pintora, artista gràfica i dissenyadora que centra la seva obra principalment en la quotidianitat i la poètica de les coses domèstiques, amb una síntesi geomètrica del concepte.