Maria Forga

La UVic a la Junta directiva del Clúster Audiovisual de Catalunya

08.01.2021

La UVic-UCC ha passat a ser membre de la Junta directiva del Clúster Audiovisual de Catalunya pel nomenament el passat 17 de desembre de la professora de la FEC Maria Forga com a vocal representant del sector de les universitats.

El Clúster Audiovisual de Catalunya és una agrupació de 130 empreses i institucions del sector audiovisual i multimèdia que col·laboren per créixer. El formen empreses de producció, serveis de producció, postproducció, VFX, distribució, exhibició, operadors de ràdio i televisió, TIC audiovisual, telecomunicació, fotografia, realitat virtual, videojocs i publicitat que es connecten entre elles però també amb el sector econòmic i institucional, tant en l’àmbit nacional com en l’internacional.

La seva creació es remunta a l'any 2013, en plena crisi econòmica mundial, quan un grup d’empreses i institucions es van trobar per compartir les seves inquietuds sobre la situació del sector audiovisual a Catalunya. D’aquella trobada en va sortir un diagnòstic compartit i la convicció que calia fer un pas endavant per adaptar-se a les necessitats i els canvis que vivia –i viu– el sector. Es creava així, per primera vegada, un clúster audiovisual a Catalunya.

El principal òrgan de govern és l’assemblea de socis, que es reuneix de forma ordinària dos cops l’any. De l’assemblea en depèn la junta directiva, que es reuneix ordinàriament cada dos mesos.