Foto antiga de nens jugant

La UVic acollirà el III Congrés dels Jocs en la Història

Del 25 al 27 de març tindrà lloc a la UVic el III Congrés dels Jocs en la Història, una iniciativa de l’Institut Ramon Muntaner (IRMU), que va néixer amb la voluntat de posar el joc en el centre del debat i de la reflexió, tot destacant-ne la presència al llarg de la història, des de l’antiguitat fins a l’actualitat, i analitzant-ne les tendències de futur.

El congrés està organitzat per la UVic-UCC, la Federació Catalana de Jocs, Esports i Deports Tradicionals, i l’Institut Ramon Muntaner. També compta amb la col·laboració de la CIA Companyia de Jocs L’Anònima i el MEV - Museu d'Art Medieval. Hi donen suport de l'Ajuntament de Vic, el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i la Fundació Josep Irla. L'objectiu és crear un espai de trobada on compartir i debatre diferents punts de vista al voltant del joc, presentar les darreres recerques i projectes, i propiciar la reflexió de la mà de la gent protagonista que viu el joc dia a dia.

El programa acadèmic del congrés, que es concentrarà el divendres a la tarda i el dissabte al matí a l’Aula Magna de la UVic, està organitzat al voltant de tres eixos temàtics: la visualització i comunicació del joc, les professions del joc, i l’organització social al voltant del joc. La inauguració anirà a càrrec del rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños.

A més, també hi haurà un apartat específic centrat en els jocs històrics, que tindrà lloc el dissabte a la tarda a les sales del Museu d’Art Medieval, i tot un seguit d'activitats lúdiques complementàries, com el sopar del divendres a les instal·lacions de l’empresa Guixot de 8 de Taradell, o els jocs per a tothom que es faran a la plaça major de Vic el diumenge al matí.

Es pot consultar aquí el programa del congrés i fer-hi la inscripció.

(Fotos: Arxiu Comarcal Ribera d'Ebre)