Cartell de l'Olimpíada
Estudiants realitzant l'Olimpíada
Finalistes de l'Olimpíada

La UVic acull la dotzena Olimpíada de Biologia de Catalunya

La Facultat de Ciències i Tecnologia (FCT) de la UVic va organitzar, el dissabte 5 de febrer, la prova teòrica de la XII Olimpíada de Biologia de Catalunya (OBC), juntament amb les altres quatre seus territorials: Bellaterra, Girona, Lleida i Tarragona. L'OBC és una iniciativa de la Societat Catalana de Biologia, el Col·legi de Biòlegs de Catalunya i vuit universitats catalanes, entre les quals la UVic-UCC, que té com a objectiu premiar públicament l’interès i l’esforç de l’alumnat per aprendre biologia.

El campus Vic va acollir catorze dels tres-cents trenta estudiants de 2n curs de Batxillerat que es van examinar en el conjunt de les cinc seus catalanes. A més de la realització de l'examen, els participants a Vic (corresponents a 5 instituts d'Osona i el Bages) i els seus acompanyants van poder gaudir de la conferència "Intel·ligència artificial i microbioma en la salut humana, present o futur?", a càrrec de la doctoranda Meritxell Pujolassos, del programa de doctorat en Ciències Experimentals i Tecnologia. D'altra banda, Josep M. Serrat, coordinador del grau en Biotecnologia a la UVic-UCC, va donar orientacions als estudiants sobre la seva propera incorporació als estudis universitaris en l'àmbit de les biociències. La Facultat, de la mà de la comissió organitzadora, formada per Carla Tortadès, Julita Oliveras i Josep Ayats, ha participat en les darreres nou edicions de l'OBC.

Finalment, els tres primers classificats a Vic van ser: Adrià Grifol (Institut Cirviànum, Torelló), Mario Vivancos (Institut Pius Font i Quer, Manresa) i Gerard Barrabés (Escola La Salle, Manresa). De tots ells, Adrià Grifol es va classificar per participar en la segona fase de l'Olimpíada, la prova pràctica, que es farà a la Facultat de Biociències de la UAB aquesta setmana, en què participaran els vint millors classificats de tot Catalunya a la prova teòrica. Seguidament, els sis millors classificats en el global de les dues proves competiran a la final estatal, a Oviedo, a finals de març. L’acte d'entrega de premis als vint finalistes de l’Olimpíada es farà el divendres 25 de febrer de 2022 a les 18 h, a l'Institut d'Estudis Catalans de Barcelona.