Docència

Acte de lliurament de diplomes dels programes de màsters, postgraus i doctorats 2020-2021

La UVic celebra l’acte de lliurament de diplomes dels màsters, postgraus i doctorats 2020-2021

03.11.2021

El dijous 28 d'octubre va tenir lloc el lliurament de diplomes a l’alumnat que va finalitzar postgraus, màsters i doctorats a la UVic durant el curs 2020-2021. L'acte va comptar amb la participació d'una vuitantena d'estudiants, alguns de manera presencial a l'Aula Magna i d'altres en línia. Amb l’acte, la Universitat dona l'enhorabona als nous titulats i al mateix temps, els convida a mantenir els lligams i la col·laboració amb la institució al llarg de la seva vida professional a través d'UVic Alumni.

La padrina d'aquesta promoció va ser la filòsofa i escriptora, Marina Garcés, que en el seu parlament va fer una reflexió sobre el pas dels estudiants per la universitat i va remarcar la importància que té fer que l’experiència d’estudiants i professors sigui positiva “El que hem de fer, aprendre i ensenyar a les universitats és a persistir, a insistir, a no tenir por, a exposar-se, a perdre’s i a deixar-se trobar, tant per allò que busquem, com per allò que no esperàvem” i explica que “només així podem donar la volta a les coses que ens van en contra, a les que ens entristeixen i les que ens fan por”. Va finalitzar el seu parlament amb un consell: “No deixeu que res ni ningú us condemni a resignar-vos a no poder entregar-vos al que feu i sobretot, a crear les condicions per fer-ho.”

El rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, durant el seu parlament va explicar que amb l'acte “celebrem una progressió amb la vostra trajectòria personal i professional". El rector també va agrair a tots els graduats, els doctorats i doctorades la confiança dipositada en la institució. Tot seguit va llegir un fragment del llibre de Marina Garcés, escola d'aprenents, on l'autora explica la importància de l'educació pel futur de cada persona, i va cloure el seu parlament felicitant els homenatjats “moltes felicitats, fruïu de la vostra graduació i us desitjo molt èxit en la vostra vida”.

La vicerectora d’Ordenació Acadèmica, Àngels Pinyana, va explicar que “l’objectiu fonamental de la programació de Formació Contínua de la UVic-UCC és que els programes fomentin l’adquisició de competències fonamentals diverses que puguin ser útils en la inserció laboral posterior i en el desenvolupament de la vostra trajectòria professional en el si d’un entorn multidisciplinari i globalitzat.” En el seu discurs, Pinyana va afegir: “L’oferta acadèmica pretén propiciar l’especialització dels estudiants en un àmbit concret i dotar-los de capacitats per contribuir decisivament a la igualtat de possibilitats,  a propiciar la cohesió social i a generar qualitat de vida en un món en estat de canvi constant”. La vicerectora va acabar la seva intervenció donant l’enhorabona tant als estudiants que es graduaven com a aquells qui els han acompanyat durant l’estudi.

En l'acte, conduit pel periodista de TV3 i exalumne del grau en Periodisme de la UVic, Jordi de Planell, també es va projectar un vídeo testimonial dels alumnes que es graduen on explicaven, entre altres coses, per què van escollir els estudis que han cursat i què els han aportat aquests. A més, hi va intervenir David Griera, president d’UAlumni, que va explicar la importància del programa a l’hora de crear comunitat entre aquells exestudiants que volen seguir en contacte amb la comunitat universitària. Seguidament el presentador va entrevistar alguns dels estudiants en diferents àmbits, de manera presencial i també telemàtica, que van explicar les seves experiències i impressions del seu pas pels estudis respectius.  Finalment es va dur a terme el lliurament de diplomes als graduats als estudiants dels diferents màsters, postgraus i els títols als nous doctors dels programes de doctorats de la UVic-UCC, en un acte que va comptar amb la música de Ferran Orriols, de Nyandú, i va acabar amb l’entonació de l’himne universitari Gaudeamus Igitur.

Podeu tornar a veure l’acte a través d’aquest enllaç.