Pilar de noies dels Emboirats de la UVic amb motiu del 25 N

La UVic centrarà els actes del 25N en la violència al món digital, i en l’assetjament sexual i de gènere a la universitat

24.11.2022

Amb motiu del 25N, el Dia Internacional per a l’Erradicació de la Violència vers les Dones, la UVic ha previst diverses activitats. Dos dels actes centrals del programa tindran lloc els dies 1 i 2 de desembre, i consistiran en una taula rodona i en un taller-debat que versaran, respectivament, sobre l’assetjament sexual i de gènere a la universitat i sobre la violència en el món digital.

La taula rodona, que es farà l’1 de desembre (11 h) a la Sala Segimon Serrallonga, reunirà diversos experts per reflexionar sobre aquesta tipologia d’assetjament en el context universitari, i anirà seguida d’un debat. Hi participaran la doctora en Dret i experta en violències envers les dones Montserrat Iglesias; el sociòleg especialitzat en gènere i director del Centre d’Estudis Interdisciplinaris de Gènere (CEIG) de la UVic-UCC, Gerard Coll, i la investigadora del projecte Suport a les víctimes de les violències sexuals en el context universitari Sara Cagliero. L’activitat també es podrà seguir en línia i requereix inscripció prèvia en aquest enllaç.

Combatre la “manosfera”

L’endemà, 2 de desembre, en dues sessions (9 h i 11 h), la Facultat d’Empresa i Comunicació acollirà un taller-debat sobre com es produeix la violència de gènere en el món digital, un espai cada vegada més essencial per a les relacions i la comunicació actual on, alhora, és fàcil que es puguin crear i fomentar discursos de l’odi, també envers les dones. El taller explorarà les causes d’aquest fenomen, estudiarà l’anomenada manosfera (els espais digitals que promouen una masculinitat carregada de misogínia) i s’obrirà debat per parlar de les eines existents per contrarestar-la.

La celebració del 25N ja va començar el 3 de novembre passat amb la projecció del documental “Patriarcado, el organismo nocivo”. Aquest dijous, la tarda abans del dia internacional, al pati de l’edifici Miramarges (de 16 h a 20 h) la colla castellera de la UVic, Emboirats, alçarà un pilar de 4 de dones, és a dir, un pilar en el qual tant el tronc i la canalla com el nucli estaran formats per dones, per tal de reivindicar la importància d’aquestes en el món casteller, del qual van estar excloses fins als anys 80. El divendres 25 la Unitat d’Igualtat i el CEIG llençaran una campanya de comunicació a les xarxes socials per donar a conèixer els projectes realitzats amb els fons provinents del Pacto de Estado contra la Violencia de Género. Durant tot el dia, es podran recollir llaços blancs als vestíbuls dels edificis Miramarges, Torre dels Frares i Can Baumann.

Els actes del 25N a la UVic-UCC, els impulsa la Unitat d’Igualtat i hi participen l’UHub - Servei a la Comunitat Universitària, el grup de recerca d’Esport i Activitat Física (GREAF), el CEIG, la Facultat d’Empresa i Comunicació i els Emboirats.