La UVic donarà continuïtat al "Projecte 8 de març" d'iniciatives en favor de la igualtat de gènere

21.01.2021

Amb motiu del Dia Internacional de les dones, ja fa dos anys que la UVic-UCC/FUBalmes destina els diners que no s’abonen a la nòmina del personal treballador que s’adhereix a la vaga que els sindicats acostumen a convocar el 8 de març a finançar una actuació en favor de la igualtat de gènere. Aquesta actuació, impulsada per la Unitat d’Igualtat, sempre ha estat escollida en un procés participatiu d’entre les propostes presentades per membres de la comunitat universitària.

L'any passat el 8 de març es va escaure en diumenge i per tant, al coincidir amb un dia festiu, no es van generar fons per a una nova convocatòria de projectes que s'hauria d’haver publicat aquest començament d’any. Tot i així, la voluntat de la direcció de la UVic-UCC/FUBalmes és mantenir activa la iniciativa en el futur, si en properes edicions del Dia Internacional de les Dones hi ha persones treballadores que s'adhereixin a convocatòries de vaga.

L'activitat guanyadora de 2018 va ser la U-Ludoteca promoguda per les professores de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes (FETCH) Isabel Carrillo, Esther Fatsini i Rosa Guitart i que va estar activa durant els mesos de juny, juliol i setembre de 2019. L'activitat escollida amb els fons de la vaga del 2019 va ser "La futbolina", proposada per L'UHub i el Servei d'Esports que proposava instal·lar un futbolí d’equips mixtos que servís per recollir fons per a l'associació “Osona Contra el Càncer”, i s’implementarà en breu després d’endarrerir-se a causa de la pandèmia.