Docència

La UVic-UCC llença un vídeo promocional del grau en Enginyeria Mecatrònica

La UVic edita un vídeo promocional del grau en Enginyeria Mecatrònica

09.06.2021

Coincidint amb la recta final de curs, la UVic ha publicat el vídeo promocional del grau en Enginyeria Mecatrònica amb l’objectiu de mostrar-ne les principals virtuts i incentivar la matriculació de cara al curs vinent. El vídeo s’ha difós a través de les xarxes socials oficials de la Universitat, i es pot trobar penjar al canal de YouTube de la UVic-UCC. Els quatre grans pilars del grau són la mecànica, l’electrònica, la programació i el control, i la intenció de l'espot és animar els futurs estudiants a descobrir aquest món creatiu.

El vídeo està basat en la història real de l'elaboració d'un Treball de Final de Grau d'un exestudiant del grau d'Enginyeria Mecatrònica. Arnau Mas, que ara es dedica a l'enginyeria de processos en una empresa de Sant Quirze de Besora, i que va desenvolupar un segway a mida real que el va fer guanyar dos premis: el premi Eusebi Molera al millor TFG del camp d'enginyeries i el de millor TFG de la UVic-UCC. Mas explica que va endinsar-se en aquest projecte multidisciplinar per poder treballar professionalment sobre tots els processos que havia estudiat en la etapa universitària, tant la teoria com la pràctica.  "Va ser la meva prova definitva per posar en pràctica tot el que havia après durant la carrera", detalla.

El grau en Enginyeria Mecatrònica està enfocat a la creativitat tecnològica i al desenvolupament de noves idees creatives que solucionin problemàtiques existents o que facilitin la vida de les persones en algun sentit. Dins les moltes feines que engloba el procés creatiu, aquesta enginyeria és present en el disseny, l’elaboració del prototip, el modelatge, la mecanització i la simulació. Estem, per tant, davant d’una feina transversal que s’ocupa de tasques de tot el procés de creació d’un invent, assolint unes competències completes per a la solució d’inconvenients.

Si per una cosa destaca l’Enginyeria Mecatrònica és en la reinvenció i l’aprenentatge extret de tots els passos del procés de creació, i de la necessitat d’aplicar millores a cada petita part del procés. En aquest sentit, dos referents de caràcter mundial per a l’alumnat són l’enginyer sudafricà Elon Musk, propietari de la companyia aeroespacial SpaceX i fundador de Tesla, i l’enginyera Mary Jackson, que va ser una de les impulsores de la NASA.

El vídeo promocional del grau en Enginyeria Mecatrònica és una acció que s'ha dut a terme des de l’Àrea de Màrqueting de la UVic i el servei audiovisual UMèdia. Han comptat amb la col·laboració de la Facultat de Ciències i Tecnologia i l'Àrea de Comunicació Corporativa i Relacions institucionals.