Programa de mentoratge de la Fundació Impulsa

La UVic i la Fundació Impulsa col·laboren per trobar persones que vulguin fer mentoratge a joves estudiants

08.06.2021

La UVic i la Fundació Impulsa col·laboren per trobar persones que vulguin sumar-se a la campanya de captació de nous mentors i mentores per al programa "Impulsa Mentoria d'aquesta entitat sense ànim de lucre a partir del mes de setembre. Aquest projecte, que igual que la fundacio promou la igualtat d’oportunitats dels joves i els acompanya en la seva formació i creixement personal, selecciona nois i noies segons criteris econòmics i de motivació per continuar estudiant, per oferir-los suport  per cursar cicles de formació professional.

El curs vinent la fundació Impulsa  becarà un total de 240 joves, 89 més que el curs actual, i per això necessiten trobar 100 persones d’Osona, la Garrotxa, el Berguedà, el Moianès, el Bages, el Baix Empordà i el Vallès Occidental, que vulguin involucrar-se en l’acompanyament d’aquests joves. En concret per Osona en necessiten 23. És en aquest context que la UVic anima tots els membres de la comunitat universitària a participar en aquest programa de mentoratge. Els interessats i interessades poden adreçar-se a l’oficina de la Unitat de Voluntariat de la UVic (voluntariat@uvic.cat). La Fundació Impulsa signaran properament un conveni marc de col·laboració.

En el marc del mateix projecte, la fundació compta amb un programa de formació per tal que els mentors i mentores adquireixin els coneixements i habilitats necessàries per acompanyar els joves de manera altruista en el seu creixement personal, i poder oferir suport proper i reflexiu. El mentoratge implica el compromís mínim d’un any,  tot i que és preferible que siguin dos, i una dedicació d’aproximadament 5 hores al mes, repartides entre trobades amb el jove, formacions i seguiment amb la tècnica de referència de la Fundació Impulsa.