Roda de premsa de presentació del projecte "persones amb persones".

La UVic i l'Ajuntament de la ciutat promouen un programa de convivència entre joves i persones grans que es posarà en marxa el curs que ve i que s'adreça a estudiants de la Universitat i a persones de més de 60 anys de Vic. L’objectiu del programa “Persones amb persones” és facilitar espais de convivència entre persones grans que disposen d’espai i necessiten companyia i estudiants que, a més de necessitar un lloc per viure,  volen compartir una part del seu temps amb una persona gran.

“És un projecte on tothom guanya: el jove, en experiències, i la persona gran, en companyia. És, també, un reconeixement a la vellesa, a les possibilitats de compartir experiències i vivències amb persones joves que donen vitalitat en el dia a dia”, ha explicat la regidora de Benestar i Família, Núria Homs.

El programa  a destinat a persones grans que es valen per si mateixes i que volen oferir una habitació o un allotjament a un preu de lloguer simbòlic, al mateix temps que gaudeixen de companyia. Per altra banda, també es dirigeix als estudiants de la UVic-UCC que tenen la residència habitual fora de Vic i necessiten habitatge mentre cursen estudis universitaris, al mateix temps que dediquen part del seu temps a la persona acollidora.

El vicerector Professorat, Albert Juncà, ha destacat que aquest programa s’alinea amb la visió i missió de la Universitat i “s’afegeix al conjunt d’actius que la universitat posa a disposició dels seus estudiants, que van molt més enllà del que passa a les aules i que es poden convertir en experiències vitals”.

La coordinadora del Centre d’Estudis Sanitaris i Socials (CESS), Marina Geli, ha explicat que aquesta experiència anirà més enllà i comptarà amb el suport i l'acompanyament de la Universitat. “Es faran les entrevistes inicials, la selecció dels candidats i una petita formació, i farem la mediació i el seguiment necessaris per assegurar-nos que tot funciona i que l’experiència és enriquidora”, ha afirmat.

Finalment, el director d'Institucions de la Catalunya Central de la Fundació la Caixa, Antoni Noguera, ha mostrat el suport al projecte, "que creiem que és una iniciativa excel·lent i que volem fer costat".

Serveis implicats

El Programa de Convivència Intergeneracional és liderat de manera conjunta per part de l’Ajuntament de Vic i la UVic-UCC (SAEDF-CESS i UHub, Servei a la Comunitat Universitària), amb la col·laboració de la Fundació La Caixa.

En aquest sentit, la regidora de Benestar i Família, Núria Homs, ha destacat que el Pla d’Acció Municipal de l’Ajuntament de Vic emmarca l’acompanyament a les persones grans i que per al consistori les persones grans són una prioritat.