Futbolina de la UVic

La UVic inaugura "la futbolina" al campus de Miramarges coincidint amb el 8 M

02.03.2021

Coincidint amb el 8 de març, Dia Internacional de les Dones, dilluns vinent quedarà instal·lada entre l’edifici G i l’edifici F del campus de Miramarges, "la futbolina", un futbolí mixt que vol promoure la igualtat de gènere i la solidaritat.

Es tracta del projecte guanyador de la convocatòria d’ajuts a projectes i iniciatives per a la igualtat de gènere a la UVic, finançat amb els fons que provenen dels imports que treballadors i treballadores de la Universitat van deixar de cobrar per adherir-se a la vaga del 8 de març de 2019.

El projecte ha estat proposat i impulsat des del Servei d’Esports de l’UHub amb un triple objectiu. En primer lloc, recaptar fons per a iniciatives solidàries relacionades amb temes d’igualtat. En segon lloc, fer visible l’apoderament i la reivindicació de les dones en l’àmbit universitari, ja que es tracta d’un futbolí mixt on dones i homes es troben en igualtat de condicions. I en el tercer, oferir al campus un espai d’esbarjo i socialització obert a tota la comunitat.

Osona contra el càncer, primera beneficiària

La futbolina ha estat cedida per l’Associació Catalana d’Ajuts als Centres Educatius i Estudiants (ACACEE) i els 1.500€ de l’ajut obtingut a la convocatòria aniran destinats a la campanya de prevenció del càncer de mama de l’Associació Osona Contra el Càncer.

Cada partida costarà un euro. El 60% de la recaptació anual es destinarà a un projecte d’igualtat o de beques per a estudiants de la UVic, mentre que el 40% restant anirà a l’ACACEE en concepte de manteniment i de compra de noves futbolines, amb la idea que en el futur n’hi puguin haver en altres llocs de la UVic.

Segons el responsable del Servei d’Esports, Ramon Verdaguer, “vam pensar que la futbolina seria una manera fantàstica de divertir-se per una bona causa. Esperem recaptar molts diners solidaris a favor de la igualtat de gènere i que, si té èxit, es pugui ampliar ben aviat a altres espais”.

La UVic subscriu el Manifest del 8M 2021

Per completar el programa d’actes amb motiu del 8 M, la UVic-UCC ha subscrit un any més, el Manifest del 8M 2021 de la Comissió Dones i Ciència del Consell Universitari de Catalunya.

En aquest manifest es crida a la reflexió sobre la situació de les dones a la Universitat, posant de manifest que la crisi generada per la pandemia està afectant en major mesura les dones, que són al capdavant de la lluita des d'un primer moment, tant des del vessant social i de prestació de serveis públics com a l'esfera familiar i personal.