Eduard Prats, coordinador de Polítiques Corporatives de la UVic-UCC

La UVic incorpora Eduard Prats per impulsar la nova Escola de Postgrau juntament amb Josep Ayats

Eduard Prats és, des d’aquesta setmana, el nou coordinador de Polítiques Corporatives de la UVic-UCC, càrrec que ocupa en substitució de Meritxell Borràs, que va deixar la institució el mes de febrer passat per assumir la Direcció de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades. Prats s’incorpora a la Universitat amb l’encàrrec de reordenar els processos de la Formació Contínua a la UVic, tasca que compartirà amb Josep Ayats, que deixa el rol d’adjunt al Vicerectorat d’Ordenació Acadèmica per ser delegat del rector per a la Formació Contínua. En el cas de Prats, assumirà la direcció del projecte de la UVic en aquest àmbit, que es concretarà en una Escola de Postgrau estructurada en quatre grans àrees: salut, educació, empresa i una àrea transversal que englobarà la resta d’àmbits de coneixement de la Universitat.

La voluntat del Rectorat de la UVic-UCC i de la Direcció General de la Fundació Universitària Balmes amb aquests canvis és la d’integrar la formació continuada a l’estratègia global de la UVic, incrementant el nombre de programes presencials, la formació executiva i la in-company, les modalitats de formació híbrida i la formació en línia. “La tendència en els pròxims anys continua essent favorable a aquesta activitat, que té una gran potencialitat i es complementa totalment amb la formació de graus universitaris i de CFGS”, explica Josep Ayats. En aquest sentit, l’Escola de Postgrau “permetrà identificar en cada moment quina és l’oferta que convé, tenint en compte les fortaleses de les nostres àrees de coneixement”, afegeix Eduard Prats.

Un lideratge doble

El lideratge de la nova Escola de Postgrau de la UVic serà doble: Josep Ayats, delegat del rector per a la Formació Continua, n’assumirà la responsabilitat acadèmica, mentre que Eduard Prats, com a director, es responsabilitzarà de desplegar i comercialitzar l’oferta formativa. Tot plegat, amb el suport d’una nova Unitat de Validació i Acreditació Acadèmica, al servei de les àrees de Formació Contínua de tots els campus de la Universitat que, exposa Josep Ayats, “vetllarà per mantenir el paraigua d’una marca única UVic-UCC”.

Per als pròxims anys la UVic també es fixa dos objectius més en l’àmbit de la formació continuada: reforçar les aliances amb les institucions territorials i crear una estratègia de negoci dirigida a l’àmbit català, espanyol i internacional entorn de la futura seu de Barcelona.

Sobre Eduard Prats

Eduard Prats fa prop de 25 anys que treballa en el sector de l’educació superior. És soci fundador de l’escola de negocis ESIC a Barcelona, institució de la qual ha estat director general durant quinze anys (de 2006 a 2021). En la seva etapa al capdavant d’una de les quatre escoles de negocis i universitats més grans de l’Estat espanyol, la institució es va convertir en centre adscrit a la Universitat Rovira i Virgili per impartir graus oficials; va constituir el seu campus universitari de Barcelona, i va posar en marxa un centre per impartir-hi cicles formatius de grau superior a la capital catalana, entre altres fites assolides. També ha estat director de la Xarxa Territorial i director adjunt a la Direcció General d’ESIC Espanya.

Des de 2013 és president d’honor de l’escola de disseny i arts visuals FDModa – LCI Education, de la qual prèviament havia estat director general durant 12 anys, càrrec que va deixar en vendre la seva participació accionarial al grup educatiu canadenc LCI (Montreal). També ha estat director general de l’Institut Superior de Màrqueting SA, de la qual era propietari i que va integrar a ESIC l’any 2017; director comercial de la Societat de Valors del grup Mapfre a Catalunya, i director del Palau de Fires i Congressos de Reus. Així mateix, ha ocupat la vicepresidència de la Fundació Empresarial Gresol i és membre de diversos organismes, entitats i institucions de l’àmbit de l’economia i els negocis tant a Barcelona com a les comarques de Tarragona.