Infraestructures Uvic renovades
Infraestructures Uvic renovades
Infraestructures UVic renovades

La UVic modernitza infraestructures per ser més eficient, flexible i sostenible

05.11.2020

Si bé a principi de curs l’Apunt informava de diverses actuacions portades a terme durant l’estiu per tal d’adequar les instal·lacions als nous requeriments de la pandèmia, coincidint amb les vacances i amb les primeres setmanes del curs acadèmic també s'han dut a terme un bon nombre d'actuacions de millora als diversos edificis del campus, més enllà dels demandats per la covid-19. Aquestes renovacions han estat liderades per l’Àrea d’Infraestructures i Serveis Generals i, segons el seu director, Arnau Bardolet, “s’han fet amb la voluntat de millorar el funcionament, la flexibilitat, el compliment normatiu i la confortabilitat, amb l’objectiu de ser cada cop més sostenibles, en el marc de ser Ecocampus, i vetllar per la millora continua dels espais, segons el Pla d’Espais ”.

En el cas de l'edifici Miramarges s’han fet canvis en el sistema de refrigeració de l’edifici A i s’ha renovat una bona part de la coberta de l’edifici F. En condicionaments interiors, destaca la remodelació i ampliació dels platós d’UMèdia, l’adequació dels espais de Fisioteràpia, com l’espai de consultori i la connexió entre laboratoris per fer-los més amplis. També s'han millorat els serveis de la primera planta de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar, entre altres actuacions. També s’han fet actuacions en algunes aules, com les F103 i F104, perquè disposin de panells separadors i poder disposar així de més aules adaptables a les noves necessitats. A l'edifici C s’està acabant de dur a terme una part de renovació de les fusteries amb nous tancaments molt més eficients energèticament, i a l’edifici D s’ha fet una actuació per adaptar les sectoritzacions d’incendi i instal·lacions a les noves normatives.

Pel que fa a l'edifici Torre dels Frares, s’ha canviat la caldera i s'ha millorat el sistema de calefacció per tal que tot l’edifici funcioni com un conjunt i no per fases. També s’ha instal·lat una nova porta automàtica al bar-coworking que dona accés al pati. A Casa Convalescència s’han reparat els tancaments del claustre i de les façanes, s’ha millorat l’equipament de so a les sales Morató i de Juntes del Rectorat; i s’han instal·lat nous equipaments audiovisuals a altres sales UCowokring.

A Can Baumann i a la Unitat Docent d’Althaia s’han adequat diferents aules que s'havien d’acabar interiorment, tant amb mobiliari com amb equipament audiovisual.