Cartell de la Setmana Europea de Prevenció de Residus

La UVic participa en la Setmana Europea de la Prevenció de Residus amb la campanya Llibres Lliures, un taller amb la Fundació MAP i falques de ràdio

17.11.2021

La UVic s’adhereix una nova edició de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, que enguany se celebra del 20 al 28 de novembre. I ho farà amb tres accions concretes: la campanya Llibres Lliures, impulsada per la Biblioteca; el taller “Ei, vols crear el teu propi moneder?” a càrrec de l’entitat social Fundació MAP; i diverses falques radiofòniques de conscienciació sobre la generació de residus a la UVic, realitzades per alumnes del 2n curs del Grau en Publicitat i Relacions Públiques.

La campanya Llibres lliures té per objectiu donar una segona vida a aquells exemplars duplicats o descatalogats del fons de la Biblioteca que es posen a disposició de la comunitat universitària de manera que es poden agafar lliurement. Aquesta nova edició de la campanya tindrà lloc del 22 de novembre fins al 17 de desembre i es podran trobar a l'entrada de l’edifici B de Miramarges (accés per davant de l'A), a l’edifici de la Torre dels Frares i, com a novetat, també a l’edifici de Casa Convalescència i Can Baumann.

D’altra banda, el taller “Ei, vols crear el teu propi moneder?”, serà impartit per usuaris i professionals de la Fundació MAP, entitat que ofereix serveis integrals per a persones amb discapacitat i risc d’exclusió social de la comarca del Ripollès. En altres edicions (aquest any ja és la 4a) s’han fet davantals a partir de lones promocionals de la UVic, ronyoneres i bosses a partir d’armilles antigues UVic i una espelma feta amb llibres que ja no es fan servir més. En aquesta ocasió cada participant podrà crear el seu propi moneder a partir de cautxú de rodes de bicicletes velles. El taller es farà el pròxim dimecres 24 de novembre, de 17h a 19h a l’Aula d’Educació Visual i Plàstica (B003). Es poden fer les inscripcions prèviament a ecocampus@uvic.cat

L’acció amb més recorregut (ja és el 8è any que hi participen) és la creació de falques radiofòniques per part d’estudiants del 2n curs del Grau de Publicitat i Relacions Públiques, en la qual fan una crida a la Participació en la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, ja l'any 2015 l’Agència de Residus de Catalunya van venir a fer un vídeo sobre aquesta acció.

Les accions són promogudes per la Biblioteca, la Facultat d’Empresa i Comunicació i l’Àrea d’Infraestructures i Serveis Generals.