Infraestructures UVic renovades
Infraestructures Uvic renovades

La UVic renova aules, servidors i material TIC per adequar-se al nou model docent

17.09.2020

L’Àrea d’Infraestructures i Serveis Generals i l’Àrea de les TIC ha treballat tot l’estiu per adaptar els espais i els equipaments de la UVic al model de docència híbrid, motivat per la presència de la covid-19. Aquest model, que combina presencialitat i virtualitat alhora, ha requerit adequar espais i renovar equipaments tecnològics per reforçar la docència en línia i reduir aforaments. El cost d’aquesta adequació, al campus UVic, ha estat de gairebé 600.000 euros.

Dues aules ‘híbrides’ per facultat i renovació de tots els servidors

Una de les novetats més importants és l’equipament de dues aules anomenades ‘híbrides’ a cada facultat, de manera que s’hi puguin fer connexions per a videoconferències, webinars, sessions en streaming per Youtube i Facebook, entre altres múltiples possibilitats.

Aquestes aules disposen de dues càmeres web d’alta definició, una de les quals permet fer seguiment del professorat en diverses zones de l’aula, i una barra de so amb micròfons que poden captar el so des de qualsevol punt de la sala per garantir la participació a la classe des de casa. També s’hi han instal·lat aparells de TV de 65 polzades per veure les persones connectades online.

Paral·lelament, per part de l’Àrea de les TIC ha calgut renovar la infraestructura de servidors i emmagatzematge per poder donar suport a la nova estructura virtual de la Universitat. Alguns dels servidors existents eren antics i tenien poca capacitat per poder fer front als nous requeriments del curs. També s’han renovat ordinadors i se n'han adquirit de nous.

Altres millores

Per facilitar que els professors puguin crear i actualitzar el seu material docent en format virtual, UMedia ha passat a tenir tres cabines de gravació, dotades amb maquinària i material audiovisual. Així doncs, es triplica aquest servei que ha d’ajudar el professorat a elaborar els seus materials docents i traslladar-los a la xarxa per poder fer una docència online de qualitat.

Així mateix, també s’han instal·lat equips de gravació en alguns laboratoris i s’han comprat càmeres per a microscopis per tal que les sessions de pràctiques també es puguin exportar fàcilment a diferents formats online. Per altra banda, s’han equipat alguns espais UCoworking, espais de treball compartit, amb dispositius per fer videoconferències i s’han fet actuacions puntuals en algunes aules docents, com els laboratoris de Fisioteràpia, amb l’objectiu de disposar de més metres de superfície per ampliar-ne l’aforament i garantir el distanciament social.

Finalment, s’ha adquirit i renovat una gran quantitat de material TIC, com ara portàtils i ordinadors, així com algunes webcams per a despatxos, que facilitaran l’ús de la videoconferència.

“La institució ha fet un esforç molt important per fer aquestes adaptacions d’espai i millora dels equipaments, tenint sempre present la qualitat”, afirma el director de l’Àrea d’Infraestructures i Serveis Generals, Arnau Bardolet. “Esperem que la feina feta ajudi a la tasca docent, investigadora i administrativa en aquests temps que estem vivint”, conclou.