Congrés inclusio.cat del 2019

La UVic-UCC acollirà el 8 i 9 de juliol el III Congrés de l’Acció Social Inclusió.cat

01.07.2021

Els reptes de l’acció comunitària seran l’eix central del III Congrés de l’Acció Social Inclusió.cat, un esdeveniment que tindrà lloc el 8 i 9 de juliol i que vol servir per potenciar el coneixement, la innovació i la professionalització del sector social, i ser un punt de trobada dels diversos agents socials del país. La inauguració institucional del congrés, el dijous 8 a les 9.30 h a l'Aula Magna de la UVic-UCC, comptarà amb la presència de Violant Cervera, consellera de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya; Josep Eladi Baños, rector de la UVic-UCC; i Anna Erra, presidenta de la Fundació Universitària Balmes, entitat titular de la UVic-UCC, i alcaldessa de Vic.

La conferència inaugural i primera sessió plenària (10 h), titulada “De les comunitats a l’acció social: reptes i dilemes”, anirà a càrrec de Xavier Godàs, doctor en Sociologia. La segona sessió girarà al voltant de la pregunta “Què és l’acció comunitària en serveis socials?” i hi participaran Germán Jaraíz, professor del Departament de Treball Social i Serveis Socials de la Universidad Pablo de Olavide (Sevilla), i Marta Ballester, consultora social a la cooperativa MARGES i professora associada al Departament de Treball Social de la Universitat de Barcelona.

La jornada de dijous continuarà amb sessions paral·leles a partir del migdia, en les quals es presentaran diverses comunicacions orals. A partir de les 16.45 h es farà l’última sessió plenària del dia, “Evidència d’impacte social en l’acció comunitària” i comptarà amb Anna Viñas, cap de l’Àrea d’Atenció a les Persones de l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro; Anna Casamitjana, coordinadora dels Serveis d’Atenció a la Comunitat del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa; i Carl Lacharité, professor del Departament de Psicologia de la Université de Québec à Trois-Rivières de Canadà. Abans de finalitzar la jornada, a les 18 h, hi haurà una sessió de presentació de pòsters.

Jornada de divendres

El Congrés Inclusió.cat es reprendrà divendres a les 9.30 h amb una sessió plenària que durà per títol “Intersectorialitat comunitària per a la promoció i prevenció en serveis socials”. Hi prendran part Asun Llena, professora del Departament de Teoria i Història de la Universitat de Barcelona i membre del grup de recerca en Pedagogia Social (GPS) per la cohesió i la inclusió social; José Ramón Ubieto, psicòleg dels SSB Ajuntament de Barcelona i professor de la Universitat Oberta de Catalunya, i José Manuel Fresno, fundador i director de Fresno, The Right Link (Fresno Servicios Sociales).

La darrera sessió plenària (12.15 h), “La comunitat: agent protagonista de l’acció social”, comptarà amb la participació d’Enric Canet, director de Relacions Ciutadanes, Casal dels Infants Acció Social als Barris; Judit Font, membre de projectes comunitaris a Salt i tècnica de Planificació i innovació a l’Àrea de Drets Socials de l’Ajuntament de Girona; i Ernesto Morales, coordinador de l’Escola de Polítiques Socials i Urbanes de l’IGOP (Institut de Govern i Polítiques Públiques de la Universitat Autònoma de Barcelona).

El Congrés Inclusió.cat, de periodicitat biennal, està organitzat pel Departament de Drets Socials, la UVic-UCC i la Càtedra de Serveis Socials de la UVic-UCC. Els membres de la UVic-UCC que formen part del comitè científic del congrés són Marina Geli, presidenta del comitè i coordinadora estratègica del Centres d’Estudis Sanitaris i Socials (CESS), Josep Eladi Baños, rector de la UVic-UCC; Jordi Collet, vicerector de Recerca i Transferència del Coneixement, i Manu Vidal-Ribas, director executiu de la Càtedra de Serveis Socials.

Foto: un moment del congrés Inclusió.cat del 2019