Recerca

La UVic-UCC col·labora en l'elaboració de l'Informe de la Recerca de la Catalunya Central aportant els indicadors dels campus Vic i Manresa

16.12.2020

Els campus Vic i Manresa de la UVic-UCC han contribuït un any més a l’impuls de la recerca a la Catalunya Central, que enguany ha desenvolupat 314 projectes de R+D+I públics i privats. L’Observatori de la Recerca de la Catalunya Central (ORCC) va presentar el 10 de desembre els resultats de la recerca al territori en un acte online que va comptar amb la presència de la doctora en física computacional Clara Prats. La UVic-UCC aporta una part dels 713 investigadors que, segons l’Observatori, han treballat en recerca al territori. Segons l’informe, els projectes de recerca en actiu, juntament amb els acords de transferència de tecnologia, aporten al territori 13,6 milions d’euros.

El territori de la Catalunya Central va registrar 129 sol·licituds de patents internacionals entre 2015 i 2019 i manté 639 contractes de transferència de tecnologia en actiu, a més d’un total de 73 assajos clínics en actiu. Pel que fa a les publicacions, s’han analitzat 2.277 publicacions dels darrers 5 anys (2015-2019) un 45% més que el quinquenni de l’edició anterior.

L’ORCC es configura com un informe singular pel seu caràcter transversal, centrat en aspectes clau per a una ciutadania vinculada a la societat del coneixement i compta amb la participació dels centres universitaris, centres de recerca i tecnològics i els centres sanitaris del territori. També inclou un mapa amb 101 empreses innovadores.

Aquests indicadors, més els altres que es recullen a l’informe del 2019, han de permetre crear un marc de referència per a les futures polítiques en matèria d’universitats, recerca i innovació, que contribueixin a fer que el percentatge d’activitat econòmica basada en coneixement se situï en valors comparables als dels països capdavanters.

L’Observatori va néixer l’any 2012 a l’empara de la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa (UPC) amb l’objectiu de donar a conèixer la recerca que es duu a terme a la Catalunya Central (Anoia, Bages, Berguedà, Moianès, Osona i Solsonès).