Facultat de la UVic-UCC

La UVic-UCC consolida la seva posició al Rànquing CYD d’universitats, on ocupa la 22a posició

13.05.2021

La UVic-UCC se situa al 22è lloc del Rànquing CYD 2021, elaborat per la Fundación Conocimiento y Desarrollo i publicat aquest dimecres, en el qual han participat 77 universitats (48 de públiques i 29 de privades) de l’Estat espanyol. Aquesta classificació suposa una consolidació de la UVic-UCC en aquest rànquing on l’any passat va incrementar fins a deu llocs la seva posició.

En aquesta edició, la Universitat registra un lleuger descens de dues posicions respecte al 20è lloc assolit en el darrer informe, però manté 14 indicadors d’alt rendiment, només un menys que el 2020. A més, millora els resultats de forma substancial en tres dels cinc àmbits que analitza el rànquing: el de l’ensenyament i aprenentatge, el de recerca en el qual guanya 18 posicions, i el d’orientació internacional, on se situa al desè lloc de la taula.

Amb aquests resultats la UVic-UCC se situa a la taula en el mateix nivell de les universitats de Salamanca, Santiago de Compostela i San Jorge (Saragossa).

Salt endavant de la recerca

Un dels àmbits en què la UVic-UCC més ha millorat en el rànquing CyD d’aquest any ha estat el de la recerca. El salt endavant que hi ha fet li ha permès escalar 18 posicions i situar-se en la 41 de 76, quan en l’edició passada se situava al lloc 59. Aquest ha estat l’àmbit en el qual la Universitat ha millorat més en valors absoluts. Destaquen, amb un rendiment alt, les publicacions en accés obert i els postdoctorats. També milloren els fons externs d’investigació (liquidats), les publicacions per professor o professora i el nombre mitjà de trams d’investigació.

Un altre dels àmbits que ha experimentat un creixement respecte a l’any passat és l’orientació internacional, en la qual la UVic-UCC millora una posició respecte al 2020 i puja fins al 10è lloc de 76. En aquest apartat, sobresurt en titulacions en idioma estranger (màster), mobilitat d’estudiants, pràctiques a l’estranger, professorat estranger i publicacions internacionals.

Finalment, la UVic-UCC també ha millorat en l’àmbit d’ensenyament i aprenentatge, on ha escalat 6 posicions respecte a l’edició anterior i ara ocupa el 20è lloc. La Universitat té indicadors d’alt rendiment en la taxa de graduació, la taxa de graduació normativa (tant de grau com de màster), la taxa de rendiment i la taxa d’èxit.

Transferència de coneixement: el repte

Pel que fa a l’àmbit que analitza la transferència de coneixement, el rànquing situa la UVic-UCC a la posició 55, més baixa que la 38 que ocupava l’any passat. En aquest àmbit, la Universitat destaca amb un alt rendiment en ingressos de formació continua, però, d’acord amb el que indica el rànquing, li cal millorar en fons privats, patents concedides per professor, ingressos per llicències i publicacions citades en patents.

Per últim, i en relació a la contribució al desenvolupament regional, la UVic-UCC ocupa la posició 35 de 76, que suposa un retrocés en relació a l’any passat, quan estava entre les 10 primeres universitats del rànquing. Aquest  canvi es deu al descens circumstancial en captació de fons d’investigació regionals i del nombre de publicacions amb empreses de la regió.

El major rànquing d’universitats

A la vuitena edició del Rànquing CYD s’han analitzat un total de 37 indicadors, 27 àmbits de coneixement i 2.998 titulacions. Aquest instrument analitza diferents paràmetres com l’ensenyament i l’aprenentatge, la investigació, la transferència del coneixement, l’orientació internacional i la contribució al desenvolupament regional classificats per grups de rendiment (alt, intermedi o reduït).

El Ranking CYD permet al futur alumnat universitari poder comparar i mesurar la qualitat dels centres educatius per poder prendre una decisió sobre el grau que volen estudiar i en quina universitat cursar-lo. A més a més de calcular la qualitat de l’ensenyament, el document també identifica els aspectes més ben valorats i els que poden millorar de les universitats amb l’objectiu d’ajudar-les a millorar el seu rendiment acadèmic i institucional.