VI Jornades Memòria Democràtica d'Osona

La UVic-UCC coorganitza les VI Jornades de Memòria Democràtica d'Osona

24.11.2022

Del 18 al 20 de novembre van tenir lloc a Centelles, al Casal Francesc Macià, les VI Jornades de Memòria Democràtica d'Osona, "Viure en temps de guerra", amb l'assistència de més de 400 persones, en què la UVic-UCC prendre part com a membre de la Comissió Organitzadora, juntament amb altres entitats del territori.

El divendres, les jornades van incloure una ponència de l'escriptora i historiadora Assumpta Montellà, titulada "La guerra amb mirada femenina" i l'emissió d'un documental sobre la Guerra Civil a Centelles. També, en l'espai de Joves Investigadors, diversos estudiants van exposar els seus treballs de recerca i van rebre un diploma d'assistència per part de la UVic-UCC.

L'endemà, després de taula rodona dels investigadors Francesc Roma, Pep Rovira, Pere Vargas i Toni Carrasco, hi va haver l'acte institucional d'anul·lació dels judicis sumaríssims de Balenyà i Centelles, amb la presència de la consellera de Justícia, Drets i Memòria, Gemma Ubasart, en el decurs del qual 90 famílies van rebre el diploma d'anul·lació dels judicis sumaríssims.

Va cloure les jornades, el diumenge 20, una caminada per la ruta dels maquis, amb companyia de l'Associació dels Garrafons, de Sant Martí de Centelles.

Les Jornades de Memòria Democràtica contribueixen a estrènyer la col·laboració de la UVic-UCC amb el teixit associatiu i institucional de la comarca d'Osona, i l'acosten als estudiants de batxillerat dels instituts de la comarca.

Fotografies: Ajuntament de Centelles