UVic

La UVic-UCC crea el programa de beques “Universitat a l’abast de tothom”

17.12.2020

El curs que ve la UVic-UCC incorporarà a la seva oferta de beques un nou programa que, amb el nom de “Universitat a l’abast de tothom” (UAT), s’adreça a joves estudiants amb bona trajectòria escolar però sense, o amb molt baixes expectatives de poder fer una carrera universitària. El programa de beques, impulsat des del rectorat de la UVic-UCC, l’ha presentat el rector, Josep Eladi Baños, al Patronat de la FUBalmes celebrat aquest dijous, que l’ha sotmès a consideració.

La voluntat d’aquestes beques és oferir una oportunitat de promoció social i cultural a aquests joves, fills i filles de famílies amb dificultats econòmiques o en risc d’exclusió social. També pretén crear sinergies amb altres institucions i agents socials i educatius del territori, així com impulsar, construir i liderar una xarxa social i educativa que fomenti l’èxit acadèmic d’aquest col·lectiu.

Joves del territori d’influència de la UVic-UCC

De fet, seran els mateixos instituts i centres que formin part d’aquesta xarxa els que proposaran els noms dels i les joves candidats a l’obtenció de les beques UAT. Seran, en tot cas, estudiants de batxillerat o de cicles formatius de grau superior d’instituts, centres de secundària o centres de formació d’adults del territori d’influència de la UVic-UCC, essencialment les comarques d’Osona, el Moianès, el Bages, el Ripollès, el Berguedà, la Garrotxa, el Solsonès i el Vallès Oriental.

El professor emèrit Joan Soler coordinarà el programa per delegació del rector, però també es comptarà amb una comissió assessora per al seu desenvolupament, així com la creació d’un equip de mentors i mentores que acompanyaran els estudiants becats en el seu procés acadèmic, per detectar problemes i ajudar a superar-los.

Un terç de la matrícula

En total el curs 2021-2020 es convocaran set beques (una per a cada facultat tant del campus Vic com del campus Manresa, inclosa la de Medicina), que cobriran un terç del preu de la matrícula durant tots els estudis de grau, sempre i quant l’estudiant compleixi uns requisits acadèmics fixats. L’altre terç anirà a càrrec de la fundació titular de la Facultat a la qual estigui matriculat l’estudiant mentre el terç restant l’assumirà la família, que ho podrà fer amb pressupost procedent d’altres beques o fons d’ajuts si s’escau. Per al primer curs el programa preveu un pressupost de 16.500 euros, que anirà creixent de forma escalada curs rere curs.

El programa s’afegeix i complementa d’altres beques de caràcter social que ja ofereix la Universitat, com el fons social de beques UVic-UCC o aquelles derivades del fons Modolell-Calderó.