La UVic, 4a universitat més respectuosa amb el mediambient

La UVic-UCC és la quarta universitat catalana més respectuosa amb el medi ambient

16.12.2021

En el rànquing mundial d’universitats sostenibles UI Greenmetric del 2021, la UVic-UCC es posiciona com la quarta universitat catalana més respectuosa amb el medi ambient, per darrere de la UAB, la UdG i la URV. En l'àmbit nacional, és la vintena i en la posició global es troba en el número 372 d’un total de 959 universitats participants.

El rànquing avalua el compromís i les accions de sostenibilitat dutes a terme, basades en sis indicadors. En aquests últims resultats, la puntuació per odre de millor a pitjor ha estat: residus (1.500), transport (1.450), energia i canvi climàtic (1.250), educació (900), ubicació i infraestructura (600) i aigua (500). Respecte als resultats obtinguts l’any 2020, s'ha incrementat de puntuació de manera significativa en l’àmbit de transport.

L’avaluació d’enguany del rànquing ha estat marcada per la pandèmia de la covid-19, amb indicadors com l’estimació de la població a la UVic-UCC durant la pandèmia, les accions de manteniment i el nombre de programes indicadors, entre d’altres. També, com a novetat, ha avaluat indicadors de benestar i seguretat laboral, com els equipaments per a persones amb necessitats especials o maternitat, equipaments en l’àmbit de la protecció i seguretat, o també un espai de salut per a la comunitat universitària.

A la primera posició del rànquing repeteix la Wageningen University & Reserach (Holanda), per quart any consecutiu, amb 9.300 punts, seguida de la University of Nottingham (Anglaterra) i la University of Groningen (Holanda).