Docència

La UVic-UCC guanya una posició i ocupa la cinquena d’un total de 12 a l’U-Ranking

22.06.2021

La UVic-UCC ha guanyat una posició en la novena edició de l’U-Ranking que impulsen el Instituto Valenciano de Investigaciones Económicas (IVIE) i la Fundació BBVA. D’aquesta manera ha passat de la sisena posició a la cinquena d’un total de 12 agrupacions d’universitats, posició que comparteix amb un grup de 16 universitats més, entre les quals hi ha la Universitat de Lleida, la de les Illes Balears o la Complutense de Madrid.

El rànquing analitza 72 universitats espanyoles, 48 de públiques i 24 de privades, i avalua el rendiment de les universitats de l’Estat espanyol en els àmbits de la docència, i la investigació i innovació.

Pel que fa al rendiment de l’activitat investigadora i innovació, la UVIc-UCC ha augmentat un 21% i passa a ocupar la 9a posició de 18 grups. Es constata una millora en els àmbits de producció, qualitat dels resultats i internacionalització. Destaquen els indicadors amb un compliment superior a la mitjana de les universitats del rànquing: contractes de personal investigador versus pressupost, factor d’impacte mitjà de les publicacions indexades, percentatge de publicacions en el 1r quartil, cites per document, fons de recerca europeus versus PDI doctor i percentatge de publicacions amb coautoria internacional.

D’altra banda, en rendiment docent la UVic-UCC se situa en la quarta posició de 7 grups. En termes globals ha augmentat un 17% respecte de l’edició passada. Destaquen els indicadors de taxa d’èxit, taxa d’avaluació, taxa de no abandonament, percentatge d’estudiants estrangers i percentatge d’estudiants en programes de mobilitat internacional, amb un compliment superior a la mitjana de les universitats del rànquing.

L’U-Ranking ordena  les universitats segons el seu rendiment, corregint els efectes de la seva mida per fer-les comparables. Les 72 universitats que hi participen representen el 98% del sistema universitari espanyol pel que fa a nombre d’estudiants de grau i examina més de 3.400 graus i dobles graus. S’elabora mitjançant 20 indicadors diferents i la construcció de diversos índexs sintètics.

Segons el rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, “la millora dels resultats obtinguts en les darreres edicions de diversos rànquings és un mèrit col·lectiu de tota la comunitat universitària i és un reflex del fet que estem en el camí correcte. La millora de la docència i la recerca mostra un equilibri desitjable entre dues de les principals funcions de la universitat”. Cal tenir present que en el rànquing de la Fundación CyD de l’any 2021 la UVic-UCC va situar-se en el lloc 22 d’un total de 76 universitats, i que la UVic-UCC lidera per quart any consecutiu el rànquing de Transparència, pel que fa a universitats privades.