Docència

Taula rodona de la I mostra d'emprenedoria universitària
 I mostra d'emprenedoria universitària
Taula rodona de la I mostra d'emprenedoria universitària

La UVic-UCC i la Universitat de Girona celebren conjuntament la I Mostra d'Emprenedoria Universitària

La Universitat de Girona (UdG) ha acollit avui la I Mostra d’Emprenedoria Universitària en el marc de les activitats de la Xarxa d’Emprenedoria Universitària (XEU) que engloba les dotze universitats catalanes. Aquesta I Mostra ha estat organitzada conjuntament per la Càtedra de Joves Emprenedors de la UdG i la Unitat d’Emprenedoria de la UVic-UCC.

El director general d’Emprenedoria i Innovació, Lluís Juncà, juntament amb la vicerectora d’Ordenació Acadèmica de la UVic-UCC, M. Àngels Pinyana, i la vicerectora d’Estudiants, Mobilitat i Ocupació de la UdG, Sara Pagans, han donat el tret de sortida d’aquest acte, que ha comptat amb diverses activitats formatives i expositives al llarg de tot el matí. En primer lloc, la ponència inaugural, a càrrec d’Itziar Blasco, responsable de la iniciativa Barcelona Deep Tech Node, ha explicat com el deep tech ha de ser el motor de creixement del progrés. Seguidament, s'ha pogut gaudir d’una taula d’experiències emprenedores, que ha estat moderada per Teresa Baró, responsable d’Emprenedoria de la Fundació Internacional de la Dona Emprenedora (FIDEM), i ha comptat amb la presència d’Anna Comas, CEO de MinOrganics i exalumna del grau en Biotecnologia de la UVic-UCC, i Sergi Grau, degà de la Facultat de Ciències, Tecnologies i Enginyeries (FCTE), coordinador del grup de recerca Digital Care i CEO de Neurekalab; Diana Ballart, CEO de The Smart Lollipop, i Mariona Serra, directora de GoodGut. Finalment, s’han realitzat tres tallers paral·lels de prototipatge amb lego, landing page i creative problema-solving, on s’han pogut portar a la pràctica diferents tècniques relacionades amb la creativitat i l’emprenedoria. La jornada s’ha tancat amb un dinar a peu dret amenitzat pel grup musical Movin’Wes.

Al llarg de tota la jornada s’han exposat vint-i-quatre projectes emprenedors d’estudiants de grau, màster i doctorat de les universitats catalanes en una mostra de pòsters que farà itinerància a les dotze universitats catalanes.

L’acte ha comptat amb l’assistència de noranta-sis persones procedents de les universitats catalanes i de diferents institucions i organismes del territori català, i pretén ser el primer d’una activitat anual que es desenvoluparà, de forma rotativa, a cadascuna de les dotze universitats de la XEU.