Skip to main content

Recerca

La UVic-UCC i el Clínic organitzen el seminari “L’experiència de pacients, de l’avaluació als resultats de les intervencions”

La UVic-UCC i l'Hospital Clínic organitzen un seminari sobre l'experiència dels pacients

14.01.2021
Share
Recerca

En el marc dels seminaris de la comunitat de pràctica XPA-Patient Experience Barcelona, el passat 18 de desembre va tenir lloc la sessió "L'experiència de pacient, de l'avaluació als resultats de les intervencions", impulsada per la UVic-UCC i l'Hospital Clínic. El seminari va comptar amb la participació  del professor de la UVic-UCC Guillem Marca, a més de Joan Escarrabill, metge de l’Hospital Clínic, Tino Martí de l’European Health Telematics Association i Maëlle Lebon de la Fundació Clínic ISGlobal. El professor Marca va presentar, juntament amb Lebon, el tercer número de la revista XPA & Health Communication.

L'experiència de pacient és un concepte que s'ha generalitzat en l'avaluació de la qualitat de l'atenció sanitària. S'ha reconegut la importància d'integrar la perspectiva dels pacients en la definició de la valor d'un servei de salut, no només a nivell local i nacional, sinó també a escala internacional: la integració de la perspectiva de pacient és ara una referència de diverses entitats europees i internacionals com la Comissió europea (es destaca per exemple la iniciativa Blueprint-Digital Transformation of Health and Care for the Ageing Society) o el nou programa de l'OMS (United Action for Better Health in Europe). Totes dues busquen fomentar la introducció de diverses perspectives en els processos d'innovació en salut, i integrar les expectatives i necessitats dels usuaris en el disseny de les millores.

Hi ha una gran varietat de metodologies que permeten avaluar l'experiència de pacient i identificar accions a implementar, però aquests processos poden ser més o menys llargs en el temps (d'uns mesos a diversos anys) i en aquest context és fonamental poder implementar un procés iteratiu, per seguir l'avaluació de manera sistemàtica, implementar accions i transferir els resultats obtinguts. Comunicar i transferir aquests resultats de la integració de l'experiència de pacient té un paper imprescindible per fer tangible el seu valor afegit en la millora de l'atenció, i segons el context es poden usar diversos canals, individuals (per als pacients i participants en els projectes ), interns (a nivell organitzatiu i professional) i externs amb destinació a altres entitats, xarxes, professionals i investigadors.

Es pot consultar l'últim número de la revista el següent enllaç. El termini de recepció de manuscrits també s'ha obert per a l'any 2021, la informació sobre les directrius i l'enviament es pot trobar a la mateixa pàgina web.

Vols publicar a l'Apunt?

Contacta'ns