Institucional

Acte de signatura del conveni entre l'Escola de Postgrau de la UVic i Nucleo Digital School

La UVic-UCC i Nuclio Digital School col·laboraran per impartir programes de formació contínua per al desenvolupament del talent digital a les empreses

19.01.2023

La Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) i Nuclio Digital School, escola de negocis digitals referent a Espanya, col·laboraran per impartir programes de formació contínua en els àmbits de ciberseguretat, data science, màrqueting digital, programació, i negoci i disseny digital. En virtut de l’acord entre les dues institucions, formalitzat aquest dijous en un acte al Rectorat de la UVic-UCC, els alumnes de Nuclio Digital School que acabin amb èxit els seus programes de postgrau, de màster o d’expert obtindran una certificació addicional per part de la Universitat, en el marc de l’Escola de Postgrau del seu Campus Vic. Aquest fet que suposarà que l’alumnat obtingui una titulació conjunta per part de les dues institucions formatives.

Amb aquest acord, Nuclio Digital School es converteix en la primera escola amb metodologies de formació intensiva (bootcamp) que rep una certificació universitària  per als seus programes de formació contínua, i ho fa amb la UVic-UCC. Al seu torn, la UVic enforteix el projecte de la seva Escola de Postgrau, reforça uns àmbits de coneixement en què també vol ser present a través la formació contínua, i aferma la seva aposta pels nous formats i metodologies docents. A més els exalumnes de la UVic es podran beneficiar de condicions especials per a poder cursar els bootcamps de Nuclio Digital School.

“L’acord subscrit amb Nuclio Digital School entronca amb la voluntat de la UVic-UCC de créixer en una sèrie d’àrees de coneixement considerades estratègiques per a la institució, en què volem ser referents i entorn de les quals també s’ha construït i està creixent l’Escola de Postgrau, com són Salut, Educació, Empresa i Comunicació i, també, un àmbit més tecnològic que s’articula al voltant de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries”, explica el rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños. A més, afegeix el rector, estrènyer lligams amb Nuclio connecta amb vocació de la UVic-UCC “d’innovar permanentment en docència i d’apostar per formats i metodologies actualitzades, que s’adaptin a les necessitats i a les demandes de l’estudiantat i del mercat laboral, i que mantinguin sempre alts nivells de qualitat”.

Una metodologia emergent

Els bootcamps són programes de formació intensiva de 4 a 6 mesos de durada, dissenyats perquè els alumnes adquireixin les competències necessàries per començar a treballar de manera immediata. L'escola de negocis de Nuclio ofereix aquest tipus de programes per a professionals que vulguin dur a terme una transformació digital de les seves habilitats per adaptar-se a les necessitats de les empreses.  El centre no només compta amb experts en actiu en grans empreses tecnològiques i amb una metodologia 100% pràctica, manipulativa i d’enfocament multisensorial (hands-on), sinó que neix de l’ecosistema emprenedor de Nuclio i ja ha rebut diferents premis per la seva excel·lència acadèmica.

Jared Gil, CEO i cofundador de Nuclio Digital School, explica que “hem trobat un soci universitari que, a més de reconèixer el valor dels programes que oferim a Nuclio School, està interessat a actualitzar l'educació dels estudiants joves i sèniors, secundant-se en la nostra expertise sobre noves tendències i perfils digitals. Sens dubte, és una col·laboració en la qual totes dues institucions treballarem estretament amb l'objectiu de deixar una gran empremta en el repte que tots estem travessant: la revolució digital”.

Per Gil, l’acord també contribueix a confirmar “la qualitat acadèmica dels cursos de Nuclio Digital School” i és “especialment interessant per a aquelles persones que, a més de buscar una formació que les prepari per treballar en les professions de major demanda, també busquen disposar d’un reconeixement universitari dels seus estudis”.