Cartell de Jordi Cano

La UVic-UCC inaugurarà el curs amb un acte híbrid el 15 d'octubre

01.10.2020

L’Acte d’inauguració del curs 2020-21 de la UVic-UCC, previst per al dijous 15 d’octubre a les 12 hores, s’haurà de seguir majoritàriament per streaming. La necessitat de reduir dràsticament l’aforament a causa de la presència del virus ha fet que s’hagués de modificar lleugerament el guió i optar per una fórmula mixta de semipresencialitat amb molt pocs assistents a l’Aula Magna.

La cerimònia que simbòlicament donarà el tret de sortida al curs que ara comença, serà presidit pel rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, acompanyat per l’alcaldessa de Vic i presidenta de la FUB, Anna Erra, del secretari del Consell Interuniversitari de Catalunya, Josep Ribas, i de la secretària general, Anna Sabata.

Després de visualitzar la videomemòria del curs anterior, el professor de la Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes i director del Centre d’Estudis en Esport i Activitat Física, Javier Peña, impartirà la lliçó inaugural “Esport d’alt rendiment: L’evidència que no tot és guanyar o perdre”.

Medalles, insígnies i un reconeixement a les persones traspassades

En el capítol de distincions, enguany rebran la medalla institucional l’exdiputat al Parlament, Enric Castellnou, i l’exalcalde de Manresa, Valentí Junyent. També rebran la insígnia de la Universitat les nou persones que durant el curs passat es van jubilar: Joan Soler, Anna Andreu, Imma Ubiergo, Jacint Torrents, Pilar Soler, Anna Bonafont, Antoni Suriñach, Carme Garolera i Claude Carcenac. I per últim, hi haurà un record a les persones de la comunitat universitària que durant el curs passat van traspassar, amb una atenció especial a Jordi Cano, traspassat la primavera passada a causa de la covid-19.

Un cartell commemoratiu de l’acte

Una de les novetats d’aquesta inauguració de curs és que s’editarà un cartell commemoratiu de l’acte, que enguany, i en homenatge, serà del company i artista Jordi Cano. L’objectiu d’aquesta iniciativa és que perduri en el temps i que cada any un artista local cedeixi una obra a la UVic-UCC per al cartell, la qual passarà a enriquir el fons d’art de la Universitat.

Per assistir virtualment a l’acte i reservar un exemplar del cartell de Jordi Cano, caldrà enregistrar-se a través del formulari. El mateix dia de l’acte s’enviarà per email l’adreça per connectar-se.