Recerca

La UVic-UCC obté un nou doctorat industrial i dos nous projectes de recerca durant l’estiu

16.09.2020

La recerca no s’atura en períodes estivals i la UVic-UCC ha obtingut, al llarg dels últims tres mesos, un nou doctorat industrial amb l’empresa internacional Fluidra Engineering Services, i dos nous projectes de recerca, el primer prové de la convocatòria de Projectes d’I+D+i que convoca el Ministerio de Ciencia e Innovación i el segon del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.

Quart doctorat industrial a la FEC

La Facultat d’Empresa i Comunicació ja ha iniciat el seu 4t doctorat industrial, en aquest cas en col·laboració amb l'empresa Fluidra Engineering. El projecte té com a objectiu principal implementar una metodologia empresarial que aconsegueixi fer un seguiment, determinació i avaluació de l’impacte ambiental, econòmic i social de les piscines, i com fer-ne l’anàlisi de sostenibilitat al llarg del seu cicle de vida. D’altra banda, la motivació d’aquest projecte ve donada per la creixent tendència a l’avaluació d’indicadors no econòmics, com la sostenibilitat, per conèixer l’estat d’una empresa o societat. El 6 d’agost es va iniciar la col·laboració i l’import atorgat per dur-lo a terme sobrepassa els 55.000 euros.

Dos projectes de recerca inciats aquest 2020

Les doctores i professores de la FETCH, Núria Simó i Laura Domingo, són les encarregades de liderar un projecte atorgat pel Ministerio de Ciencia e Innovación que es coordina amb la Universitat de Girona: “(Re)Situando la renovación pedagógica en España desde una perspectiva crítica. Cinco estudios de caso en centros educativos de secundaria de Aragón, Cataluña, Castilla y León, Comunidad Valenciana y País Vasco”. El projecte proposa analitzar de forma crítica, des del punt de vista historicoconceptual i sociopolític, la renovació pedagògica durant els segles XX i XXI, amb la intenció de comprendre i contextualitzar el sentit de les pràctiques educatives transformadores, així com identificar els factors que contribueixen a la seva sostenibilitat.

L’estudi compta amb sis investigadors del Grup de Recerca Educativa de la UVic-UCC i sis investigadors més de la Universidad de Castilla-León, Universidad de Zaragoza, Mondragon Unibertsitatea, Florida Universitaria i la Universitat de València. Un dels impactes de la investigació es la creació d'una xarxa promotora de la renovació pedagògica a les diferents comunitats autònomes participants que pugui ajudar a la transformació de nous centres.

Per últim, el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya va concedir una subvenció al projecte “Estudis de base per a la gestió de la flora amenaçada de molleres al Parc Nacional (PNAESM)”, que ja es va iniciar al gener d’aquest any i finalitzarà de cara a finals d’octubre. Aaron Pérez, doctor i investigador de la Facultat de Ciència i Tecnologia, lidera aquest projecte defineix com a objectiu genèric “contribuir a l’elaboració de plans de recuperació i conservació d’espècies vulnerables, amenaçades i en perill d’extinció a les molleres".

L’àrea d’impacte es troba dins el Parc Nacional d’Aiguestortes i l’Estany de Sant Maurci, a més de la Zona Perifèrica de Protecció del Parc. L’elaboració d’aquets plans de recuperació tindran en compte, a més de població o tendències demogràfiques, les amenaces i pertorbacions sota les que viuen aquestes espècies."